Jumaat, Ogos 29, 2014

Azmin cadang siar secara langsung kes liwat Anwar?



Cadangan menyiarkan secara langsung rayuan terakhir kes liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim di Mahkamah Persekutuan yang akan didengar pada Oktober ini bukan suatu tuntutan relevan untuk dilaksanakan.

Pengerusi Pertubuhan Sukarelawan Peguam Malaysia (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, tindakan itu dalam konteks lainnya dianggap mencabar kedudukan tinggi mahkamah sebagai badan kehakiman yang mengamalkan prinsip undang-undang.

Katanya, perkara itu bukan sahaja sukar dilakukan malah tiada satu negara pun di dunia ini yang mengesyorkan atau membenarkan liputan secara langsung dibuat di dalam mahkamah kerana selain menunjukkan ketidakpercayaan terhadap institusi kehakiman, langkah itu dilihat bakal mengundang lebih banyak kemudaratan.



"Saya fikir kita tidak perlu memberi cadangan yang bukan-bukan atau di luar kebiasaan kerana orang ramai yang menonton tidak semua dapat memahami apakah sebenarnya berlaku, mungkin hanya dilihat secara umum sahaja. Tidak mustahil ada pihak tertentu menggunakan siaran langsung tersebut untuk menzahirkan sesuatu yang di luar konteks mahkamah dan mengambil kesempatan.

"Banyak perkara di dalam mahkamah dianggap sulit sehingga ada ketika hakim boleh mengarahkan dewan mahkamah dikosongkan termasuk para wartawan disebabkan menjaga perkara yang mengaibkan atau terdapat perincian perlakuan serta aksi sesuatu perbuatan yang tidak sesuai untuk tontonan umum tetapi itu semua hanya hujahan, bukan suatu yang sudah terbukti benar," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali ketika berucap dalam Kongres PKR ke-10 yang menuntut prosiding kes liwat Anwar dijalankan secara langsung supaya rakyat dapat menjadi hakim.

Suara Politik
Belantan

3 ulasan:

Kabus Ibra berkata...

Cukuplah satu siaran tertunda yg telah disiarkan suatu masa dulu.

Walapun padat, tepat dan ranggup, namun tidak juga mahu diterima oleh otak yang suka kena liwat oleh KETUM AL JUBURIT !!!

Apakah kamu tidak pernah tengok video klip KETUM AL JUBURIT menghenjut amoi sepet sebelum dia duduk dalam keaddan duduk antara dua sujud?? teringat aku kucing aku di rumah, selepas kena 'cucok' oleh kucing jantan, kucing betina akan tergaru garu dan berguling guling..tak tahulah aku pasal apa. Begitu jugalah aku tengok amoi mata sepet itu tergaru garu seluruh badan selepas di tikam oleh kote bengkok KETUM AL JUBURIT..

Bahasa sopan untuk puak puak celaka itu sudah tidak perlu lagi, sikap mereka, perangai mereka, perbuatan mereka, pemikiran mereka lagi sial dan kotor dari segala bahasa lucah yang ada..wajar di puki makkan sahaja.. sangat sesuai untuk ditujukan kepada peliwat dan penzina !!!

Unknown berkata...

Ape kata kalau ...anwar bersumpah laknat di buat siaran langsung dulu....utk menegakkan kebenaran...lagipun rasanya bersumpah atas nm ALLAH ...tak jd syirik atau terkeluar dari islam kot...

Taminsari berkata...

Betul tu...sanggup ke Anwar bersumpah laknat secara langsung di dalam masjid...Ini yang selalu dielakkannya sebelum ini dengan memberi pelbagai alasan...Ada berani ke Anwar Al-Juburi...!!!!