Ahad, Ogos 10, 2014

Nik Aziz Nasihat Khalid Ibrahim, ‘Sabar Tangani Munafik Politik’?


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan beliau sempat pergi ke Kota Bharu, Kelantan bersama isterinya Puan Sri Salbiah Tunut dan bertemu Mursyidul Am Pas; Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan menerima nasihat berguna.

Menurut beliau, Nik Abdul Aziz berkata di dalam politik ada golongan munafik yang disifatkan sebagai golongan hipokrit.

Beliau berkata, pada mulanya beliau menyangka bekas Menteri Besar Kelantan itu ingin menasihati beliau supaya menghapuskan golongan munafik seperti itu di dalam politik tetapi nasihat dari Tuan Guru adalah sebaliknya.

“Saya bersama dengan isteri saya pergi ke Kota Bharu, dapat berjumpa dengan Tuan Guru Nik Aziz dan saya dapat satu nasihat yang sangat penting diberikan kepada saya.



“Nasihat itu dilihat terlalu susah untuk saya lakukan iaitu, dia mengingatkan saya dalam politik banyak hipokrit, dia cakap ada munafik.

“Bila saya memahaminya, saya ingat dia (Nik Aziz) nak suruh saya hapuskan munafik rupanya dia tidak, dia kata kita mesti jangan malukan munafik, kita sabar, kita sama-sama betulkan dia,” katanya.

Selain itu, Nik Abdul Aziz turut menasihati beliau bahawa Nabi Muhammad S.A.W telah dapat menjalankan tugas dengan meningkatkan syiar Islam dengan cara tidak menjatuhkan maruah orang lain biarpun mereka jahat sepertimanapun tetapi dengan membetulkan mereka.

“Saya tidak tahu sama ada saya boleh jalankan tugas ini tetapi saya mencubalah ini, supaya saya dapat menjalankan tugas dengan baik dan bertanggungjawab,” katanya ketika berucap pada majlis Solat Hajat Perdana untuk mempertahankan kerajaan negeri di kediaman rasmi beliau di Shah Alam malam semalam.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Unknown berkata...

siapalah si munafik tu ya?