Ahad, Ogos 24, 2014

#MH17 : 3 jenazah selamat tiba.


Pesawat komersial MH19 yang membawa tiga jenazah mangsa nahas MH17 selamat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA) dari Schiphol, Amsterdam, jam 6.53 pagi tadi.

Kumpulan kedua jenazah itu adalah terdiri daripada penyelia penerbangan kabin MH17, Mohd Ghafar Abu Bakar dan pensyarah Universiti Malaysia Sabah (UMS), Ng Shi Ing manakala identiti jenazah ketiga tidak didedahkan atas permintaan ahli keluarga.

Difahamkan ketiga-tiga jenazah diletakkan di dalam keranda dan dua kandi yang berisi abu mayat.

Upacara Istiadat Penghormatan Jenazah bermula pada jam 8.30 pagi tadi, dengan tempoh bertafakur selama seminit diumumkan serentak di seluruh negara tepat jam 8.41 pagi

Difahamkan, jenazah Allahyarham Mohd Ghafar akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Kosas, Ampang, Selangor manakala abu mayat mendiang Ng akan dibawa ke Xiao En Bereavement Care Sdn Bhd, di Cheras, Kuala Lumpur.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri, Puan Sri Norainee Abdul Rahman hadir menyambut ketibaan jenazah berkenaan. Turut hadir beberapa menteri Kabinet dan dif-dif kehormat serta keluarga mangsa.-BH

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: