Selasa, Ogos 26, 2014

Pas Selangor sokong keputusan Sultan Sharafuddin!


PAS Selangor menyambut baik keputusan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini yang menangguhkan untuk menerima peletakan jawatan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor sehingga pelantikan baharu ditentukan.

Setiausahanya, Mohd. Khairuddin Othman dalam satu kenyataan yakin rakyat negeri itu juga menyambut baik keputusan baginda.

"Pas Selangor yakin cadangan calon Menteri Besar yang akan diserah kelak akan dapat diterima oleh istana dan sehingga selesainya pelantikan baharu itu, kesemua empat Exco kita akan terus kekal dan berkhidmat untuk rakyat negeri ini," katanya.



Abdul Khalid hari ini menghadap Sultan Sharafuddin bagi menyembah hasrat meletak jawatan sebagai Menteri Besar di Istana Bukit Kayangan di sini, susulan kemelut politik negeri itu.

Susulan itu, baginda turut menitahkan agar setiap pemimpin parti dalam pakatan rakyat mencadangkan lebih daripada dua nama sebagai calon menteri besar baharu bagi memudahkan baginda membuat pilihan calon yang layak untuk jawatan itu.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: