Ahad, April 28, 2013

PRU-13: Nik Aziz@Pok Nik diminta supaya bersara, terima hakikat sudah tua - Dr. M!

TUN Dr. Mahathir Mohamad bersalaman dengan orang ramai yang menghadiri Majlis Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad di Dataran Tok Him, Bunut Susu Tendong, Pasir Mas hari ini.

PASIR MAS - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat@Pok Nik diminta supaya bersara dan menerima hakikat bahawa beliau sudah tua serta tidak mampu lagi mentadbir.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Menteri Besar Kelantan itu sewajarnya memberi peluang kepada golongan muda untuk menggantikannya.

Beliau berkata, keadaan Nik Abdul Aziz yang selalu uzur dan sering dimasukkan ke hospital membuktikannya tidak mampu lagi untuk menjalankan tugas selaku ketua kerajaan negeri.


"Saya bersara pada usia 76 tahun untuk memberi peluang kepada golongan muda. Kita sudah tua bersaralah, Jangan sampai dah kena usung masih tak mahu berhenti dan hendak jadi Menteri Besar sampai bila-bila.

"Peganglah kepada kebenaran yang awak tidak mampu mentadbir lagi. Berilah peluang kepada orang lain, Barisan Nasional (BN) untuk mentadbir dengan lebih baik untuk rakyat negeri ini," katanya berucap pada Majlis Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad di Dataran Tok Him di sini hari ini.-UMO

Suara Politik
Belantan

2 ulasan:

Blog Politik berkata...

yang hairannya Anwar Ibrahim tak nampak pulak orang yang dah uzur dan OKU dalam pakatan .. tapi orang lain yang dah tua di luar pakatan dia sibuk pulak.

http://ujang509.blogspot.com/2013/04/kenapa-isu-ini-tidak-berapa-dtekankan.html

gome berkata...


dah itu je yg pembangkang ada.....tua pun tua le...