Ahad, April 28, 2013

Pok Nik ditipu hidup-hidup oleh PKR : Ulama tersohor iktiraf Anwar paling layak jadi PM?


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat@Pok Nik melancarkan surat terbuka Ketua Ijtihad Ulama Dunia, Sheikh Dr Yusuf al-Qaradawi yang mengiktiraf Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR), Anwar Ibrahim, sebagai layak memerintah Malaysia.

Pelancaran itu disempurnakan Nik Aziz pada majlis anjuran calon PKR Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, di pekarangan Apartment Pantai Permai, semalam.

Di dalam surat tersebut, Yusuf disebut sebagai berkata Anwar paling layak menjadi perdana menteri.

Menurut surat itu, ulama itu berkata, berdasarkan sejarah, kebijaksanaan, kesabaran, kecekalan dan sokongan rakyat pelbagai kaum, Anwar layak memimpin negara ini.


“Beliau adalah orang yang paling layak menduduki kerusi kepimpinan ini, paling layak untuk melaksanakan tuntutan-tuntutan bernegara yang cukup penting bagi membangunkan Malaysia dan memajukannya dari semua sudut,” surat itu menyebut.

Sebelum ini, Perkasa mendakwa pihak pembangkang akan berusaha mengelirukan rakyat negara ini menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan menyebarkan kira-kira satu juta risalah, kononnya Anwar mendapat sokongan Yusuf untuk menjadi perdana menteri.

Naib Presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Nordin berkata, pihaknya telah mendapat salinan risalah tersebut yang antara lain, mengandungi isi surat sokongan Yusuf bertarikh 2 Mac lalu, yang dipercayai palsu.

Suara Politik
Belantan

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lagi Artis terkenal tanahair menyokong BN -------> ohbulan-pilihanrayaku

Labu8455 berkata...

Hatta Nabi Adam AS sendiri telah diperdaya oleh syaitan ini kan pulak si Yusof Qardawi