Ahad, April 07, 2013

PRU-13: Nik Aziz @ Pok Nik dan pengikut PAS menjadi KAFIR 'dimakan' FATWA mereka sendiri?


Mungkin Pok Nik dah lupa:

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

Adakah Pok Nik dan pengikut-pengikut PAS yang lain tahu yang mereka sebenarnya sudah menjadi KAFIR. Bila sudah menjadi KAFIR apakah sembahyang /solat mereka diterima?



Agak mengecewakan apabila hari ini, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat @ Pok Nik dengan angkuh mempertahankan 'fatwanya' sebelum ini bahawa solat orang UMNO tidak mendapat sebarang pahala kerana parti itu kononnya menolak Islam.

Nik Abdul Aziz menegaskan, orang UMNO bermakna orang yang menolak Islam dan sembahyang mereka sememangnya tidak akan memperolehi sebarang ganjaran pahala.

Beliau berkata, orang Melayu sepatutnya menerima Islam dengan sepenuhnya dan apabila tolak Islam bermakna mereka turut telah menolak Allah SWT.

"Islam mari (datang) daripada Allah SWT, bukan mari daripada Nabi Muhammad SAW, bukan mari dari Kelantan, mari daripada Allah, apa ertinya kata-kata Subhanallah, makna maha suci Allah yang kita puja ini suci daripada sebarang kekurangan, lupa tiada, miskin tiada, bodoh tiada, serba sifat kurang tiada pada Allah sebab itu kita kena terima Islam.

"Demo (UMNO) tolak Islam. Bila tolak Islam, erti dia tolak Allah, tolak Jibril, tolak Nabi Muhammad SAW, tolak Al-Quran, kalau tidak Islam mesti automatik tolak Nabi, tolak Allah SWT," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Projek Pawah Rusa negeri di Kompleks Perkhidmatan Veterinar di sini hari ini.

Solat siapa yang tak dapat pahala dan solat siapa yang tidak diterima langsung? Tepuk dada tanya selera. Gunakan akal untuk berfikir...wallahuallam.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

NutCrakcer berkata...

Pok Nik dah lupa ke yang dia pernah kata Tuhan (Allah)juga samseng dan tuhan juga mencarut. Bukan kah itu sifat2 yang tiada pada Allah.