Isnin, Julai 30, 2012

Rentetan Peristiwa 16 Sept. Anwar Nak Jadi PM [2] : Mengarut…kata PM !

Ketika Anwar Ibrahim berada di Stadium Kelana Jaya, Selangor pada majlis Hari Malaysia Isnin malam, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berada di majlis berbuka puasa bersama pemimpin dan rakyat di Masjid Abidin Kuala Terengganu.

Walaupun Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu mendakwa kerajaan Barisan Nasional kini kena tunduk berunding untuk serah kuasa secara aman dan teratur kepadanya ,Perdana Menteri berkata di majlis itu rancangan pembangkang untuk menubuhkan kerajaan 16 September sebagai sesuatu perkara yang karut.

"Pembohongan ini menyebabkan keadaan menjadi kelam-kabut sehingga selepas berbuka dan Tarawih, bukan nak buat Taddarus tetapi yang dibincangkan ada hubungkait dengan pertukaran kerajaan.

"Sepatutnya kita guna bulan Ramadan ini untuk tingkatkan ibadah untuk kemuliaan di sisi Allah dan tidak digunakan bersembang perkara yang tidak akan berlaku," katanya dalam ucapan di majlis itu.

Perdana Menteri menegaskan pertukaran kerajaan baru seperti yang dicanangkan oleh Anwar tidak akan berlaku.

Sehubungan itu, beliau meminta semua pihak menghentikan daripada memperkatakan dan menyebarkan tentang perkara tersebut.

"Orang kita cepat sangat terkejut, tergempar, cepat sangat kelam kabut tentang soal pertukaran kerajaan.

Ketepikan semua perkara begini. Beri perhatian kepada perkara yang mendatangkan manfaat serta kebaikan dan bukan sembang kosong yang tidak beri manfaat.

"Kita suka sangat berhujah dan bersembang tentang perkara ini (pertukaran kerajaan). Perkara ini tidak akan berlaku," katanya.

Turut hadir isteri beliau, Datin Seri Jeanne Abdullah, Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said, Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Abdullah bersama isteri, yang tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud kira-kira pukul 6 petang , turut menunaikan solat jemaah Maghrib, Isyak dan Tarawih.- 15/9/2008














Anwar terkedu kerana yang hadir tidak seperti yang diharapkan..!!!

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: