Selasa, Julai 03, 2012

Layakkah dia mendapat gelaran Ketua Imam Khalifah Besar Seni Silat Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong dan bercakap mengenai akhlak!



Anwar kata kehebatan Melayu pada agama dan akhlaknya! Memang betul apa yang diperkatakan, tetapi adakah orang yang bercakap mengenainya mempunyai "akhlak" seperti itu sehingga menjadikan "dia" hebat!

Malah akibat "kehebatannya" maka dia dikurniakan dengan gelaran Ketua Imam Khalifah Besar Seni Silat Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong! Layakkah dia mendapat gelaran tersebut?

Ketua Imam Khalifah Besar Seni Silat Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong, Anwar Ibrahim mengingatkan pengamal ilmu persilatan supaya berada di landasan perjuangan yang betul dalam usaha memartabatkan agama Islam dan bangsa Melayu.

Anwar dalam ucapannya sama ada sedar atau tidak menuding jari terhadap dirinya sendiri dengan berkata, " budaya fitnah yang menular dalam kalangan masyarakat sejak sekian lama menjadi punca perpecahan sehingga terjatuhnya empayar Melayu yang satu ketika dahulu berdiri megah."!

Anwar juga turut menganjurkan kepada anak-anak gayong supaya kembali membaca hikayat sejarah perjuangan melibatkan Hang Tuah dan Hang Jebat yang mempopularkan “Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah”.

Apa yang sebenarnya Anwar maksudkan dengan “Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah”? Setelah berjaya menghasut pelajar-pelajar universiti supaya membuat demo di Kuala Lumpur baru-baru ini, adakah ini satu lagi cara Anwar menghasut minda anak-anak gayung supaya bangkit menentang!

Amat malang apabila seorang yang digelar Ketua Imam Khalifah Besar Seni Silat Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong, tetapi takut untuk bersumpah dengan menjunjung kitab suci Al-Quran!


Apatah lagi dengan masalah moralnya yang hebat diperkatakan sekarang!


Sehingga kehari ini Anwar masih gagal menjawap 5 soalan yang ditanya oleh Datuk Eskay. Pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand? Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand? Ketiga, di hotel mana Anwar menginap? Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut? Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

Hebat sangatkah Penasihat Ekonomi Selangor yang bergaji RM 1.00 ini apabila rasa tertekan dengan masalah peribadinya cuba mengheret Tun Mahathir semula kekancah politik negara!


Jika Anwar benar-benar merasakan dirinya HEBAT,BERSIH dan BERAKHLAK MULIA, sanggupkah dia "membersihkan" dirinya dengan melakukan sumpah dengan menjunjung kitab suci Al-Quran dimana-mana masjid pilihannya di dalam negara! Ada berani kah Anwar? Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari


1 ulasan:

C L J berkata...

BILA PULAK PERLANTIKAN INI BERLAKU ?? APA PULA TUJUANNYA ??
KESANNYA BAGAIMANA ??