Isnin, Mei 06, 2013

PRU13: Anwar pertikai kewibawaan SPR?


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal melaksanakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang telus dan adil.

"Saya kecewa dengan proses pengundian awal dan undi pos. Ia diragui dan jumlah undinya boleh dipertikaikan," katanya pada sidang media selepas pengumuman keputusan PRU13 di sini, sebentar tadi.

Selain itu, beliau turut mempersoalkan kemampuan SPR menangani masalah pengundi hantu yang didakwa berlaku dalam pilihan raya umum kali ini.

"Saya minta SPR siasat pengundi hantu yang terdiri daripada warga Bangladesh dan Myanmar," katanya.

Anwar sebenarnya masih perasan yang rakyat masih menerima beliau. Masih berangan-rangan mahu menjadi PM walaupun pada hakikatnya sudah tak kesampaian?

Sudah tiba masanya bagi Anwar 'berambus' dan buat persediaan untuk jadi pensyarah di Perancis ataupun Israel seperti yang dijanjikannya sebelum pilihanraya?

Suara Politik
Belantan

5 ulasan:

Unknown berkata...

Pagi tadi 06/05/2013 Isnin, jam 6.30 pagi, televisyen Channel News Asia Singapura menyiarkan kemarahan Aljuburi kerana BN sudah menang. Dalam percakapan di televisyen CNA katanya SPR sudah melibatkan penipuan dalam pilihan raya ini.

1. Kemudian Channel News Asia bertemuramah dengan seorang wakil CNA Nathan King, yang bertapak di Amerika Syarikat, mengikut nya Obama sudah menerima keputusan kemenangan tetapi Obama sudah tahu tentang keluhan Aljburi, jadi dia mahu Malaysia di beri perhatian dengan menghantarkan pemerhati dan penyiasat akan penipuan SPR.

2. Persoalannya kenapa Obama terlalu terdesak hendak membantu Aljburi? Dimanakah penghormatan dan penghargaan DS Najib yang mendapat mandat dari rakyat Malaysia memilih beliau menjadi Perdana Menteri akan datang ?

3. Mengapakah Obama sudah lupa pengelibatan perhubungan baiknya dengan PM DS Najib yang mengamalkan kesederhanaan Islam ?
Bukankah Obama hipokrit juga ?

4. Kenapa si Kunta Kinte ini mahu menjaga tepi kain politik Malaysia tanpa usul periksa akan perangai Aljuburi yang sentiasa mencipta masa’alah dan fitnah terhadap pemimpin Malaysia yang sudah dapat mandat dari rakyat ?

Aljuburi harus ditangkap dan dituduh mengamalkan sabotaj SPR kerana menaikkan provokasi dan SPR patut mengheret Aljuburi kemahkamah pengadilan.

Aku tengok muka dan kepala Aljuburi tak serupa manusia yang sehat mental lagi. Buruk dilihat kekotoran dan kesakitan mental seperti kepala syaitan gondol.

hardcore BN supporter berkata...

ya Tun Teja..saya pun tgok CNA pagi tadi..nampak gaya nya mulai pagi tadi & 5 tahun mendatang ni ANJING GILA ni akan terus menyalak bukit...

Taminsari berkata...

Salam Tun Teja. Terima kasih diatas info yang diberikan ini. Sesungguhnya Anwar sekarang tengah gila meroyan kerana kegagalannya untuk menjadi PM.

Berita dari gunung berkata...

Apa Anwar bising-bising?... tu pun mujur dia dan anak dia menang.

Hamba Allah berkata...

Selagi dia tak jadi PM...PM boneka...selagi tu le dia tak setuju.

Biarlah dia dengan labu-labu nya.

Kita ada misi menentang cina sekarang ni !!!
PAS dan UMNO bersatu lah demi Islam dan perpaduan.