Selasa, Februari 19, 2013

Demonstrasi ibu tunggal kaum India bantah kerajaan PKR Selangor?




Lebih 500 golongan ibu tunggal kaum India di Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih di sini hari ini mengadakan demonstrasi membantah kerajaan PKR Selangor kerana gagal memberi elaun kepada mereka seperti yang dijanjikan dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12.

Demonstrasi itu rentetan bantahan serupa beberapa kumpulan ibu tunggal di seluruh negeri Selangor termasuk yang mengemukakan saman terhadap kerajaan negeri Selangor tahun lalu.

Penyelaras Tuntutan Ibu Tunggal Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz berkata, hampir 50,000 golongan ibu tunggal diperdaya dan ditipu kerajaan PKR Selangor selepas gagal menerima elaun seperti dijanjikan.

“Adalah jelas manifesto itu merupakan pembohongan dan hanya bertujuan meraih undi malah sehingga kini, tiada seorang ibu tunggal pun menikmati elaun berkenaan.

“Bantahan hari ini merupakan satu lagi tanda kecewa dan kekesalan ibu tunggal terhadap sikap kerajaan PKR Selangor yang tidak menunaikan janji mereka," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri majlis Taklimat Tuntutan Elaun Ibu Tunggal Kaum India DUN Semenyih di Kolej Kemahiran Tinggi MARA, Beranang di sini.

Yang hadir sama, Ketua Bahagian MIC Hulu Langat, Datuk S. Gopalakrishnan; Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Hulu Langat, Zainarini Mohd. Sidek dan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd. Ali Baharom.

Menurut Johan, pihaknya akan terus memperjuangkan tuntutan elaun ibu tunggal itu dan yakin berada di pihak benar selepas Mahkamah Tinggi Shah Alam menolak saman serupa yang difailkan mereka sebelum ini.

“Saya berharap semua ibu tunggal di negeri Selangor bangkit bagi menuntut hak mereka yang dimungkiri kerajaan negeri," katanya.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

iban berkata...

masa yang ada sudah singkat. pertubohan ibu2 tunggal disaran merayu terus kpd duli sultan kerana baginda berkuasa mengarah kerajaan selangor melunaskan perjanjianya melalui manifestonya pada pru12!