Rabu, Februari 20, 2013

Apabila agama Islam dipermainkan, PAS diam membisu?




Hari ini kita sudah mendengar DAP mempermainkan ayat al-Quran. Nga Kor Ming membaca ayat al-Quran apabila berceramah, dia mengaku dia bagi salam. Sebahagian orang Melayu jawab salam dia, sebenarnya tak boleh jawab. Orang Islam tak boleh jawab salam orang kafir bukan Islam ini. Kalau kita tengok Rasulullah sendiri, bila orang Yahudi beri salam, Nabi senyap saja, kadang-kadang jawab itu pun Celaka ke atas kamu.

Ini menunjukkan salam daripada orang bukan Islam kita tak boleh jawab. Hari ini, orang Islam yang mendengar ceramah Kor Ming menjawab salamnya. Kemudian Kor Ming mengaku dia seorang Kristian dan mengaku tahu surah Aura sedangkan tidak ada dalam al-Quran surah Aura, yang ada Surah Al-Araf. Maksud ayat - Sesungguhnya Allah menyuruh kepada keadilan dan ihsan", rupa-rupanya dia nak syarah parti kawan dia itu Keadilan.

Dan hari ini dia seolah-olah menjadi tok guru, ulama, orang Melayu Islam ini jadi anak murid, sedangkan dia bukan Islam, berpusing dunia sudah terbalik, mempermain-mainkan ayat Allah. Adakah dia membaca itu kerana ikhlas, tidak. Dia membaca kerana ingin mendapat sokongan orang Melayu Islam.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: