Selasa, Februari 05, 2013

Jangan terpengaruh 'fatwa' Nik Abdul Aziz?



Rakyat diminta tidak terpengaruh dengan 'fatwa' yang dikeluarkan oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang jelas mengelirukan dan menyimpang daripada ajaran Islam.

Bekas Setiausaha Dewan Ulama Pas Kelantan, Wan Ismail Wan Ahmad berkata, Menteri Besar Kelantan itu juga tidak pernah konsisten dengan kenyataan yang dibuatnya sejak dahulu sehingga sekarang.

''Ketika menang bertanding dalam pilihan raya dulu, beliau mengharamkan wanita menyertai tilawah al-Quran sebab suara adalah aurat, hukum itu katanya dibuat berlandaskan al-Quran tetapi sekarang dia pakai hadis mana pula wanita boleh sertai tilawah al-Quran,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan Ceramah 2.0 Premier BN, Siapa Pelopor Fatwa 'Kluk-Klek' di Kampung Padang Selising, di sini malam tadi.

Menurutnya, ketika mula-mula memerintah, Nik Abdul Aziz tidak membenarkan orang memakai seluar pendek untuk bermain bola sepak tetapi sekarang beliau beri penjaga gol yang memakai seluar pendek sebuah banglo berharga RM200,000.

''Apabila membenarkan perkara ini berlaku bermakna beliau menghalalkan benda yang haram.

''Dua tiga hari lepas, beliau kata menteri yang tidak memberi royalti kepada Kelantan akan masuk neraka. Syurga neraka, kerja tuhan, bukan kerja Nik Aziz. Berhentilah buat fatwa 'kluk-klek' (sekejap boleh, sekejap tidak boleh)," katanya.

Wan Ismail berkata, sudah sampai masanya rakyat di negeri itu menolak Pas kerana parti itu sudah terlajak jauh daripada dasar perjuangannya.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: