Rabu, Februari 20, 2013

Dedahkan episod rambut palsu Anwar?




Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari meminta Senator Datuk S. Nallakaruppan menceritakan kisah rambut palsu Ketua Pembangkang itu yang didakwa ditempah khas dari India secara terperinci kepada media.

Kata beliau, tindakan tersebut boleh dilakukan oleh Nallakaruppan sekiranya kes perbicaraan saman fitnah Anwar terhadapnya masih dilengah-lengahkan oleh pihak tertentu.

"Rakyat Malaysia dan Majlis Syura Ulama Pas pasti mahu mendengar episod Anwar memakai rambut palsu semasa beliau masih menjadi Timbalan Perdana Menteri.

"Berdasarkan sumber yang rapat dengan Anwar, beliau mempunyai rambut palsu yang ditempah khas dari India dan akan memakainya semasa keluar menjelajah ibu kota ketika larut malam bersama Nallakaruppan," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurutnya, Anwar dikatakan memakai rambut palsu sebab takut dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Pada 26 Mac 2012, Anwar telah memfailkan saman fitnah ekoran petikan ringkas yang disiarkan akhbar Utusan Malaysia pada 20 Mac tahun sama di muka hadapan bertajuk 'Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang - Nalla' dan berita penuh di muka surat enam bertajuk 'Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual'

Dalam pernyataan tuntutannya, Anwar selaku plaintif menyatakan, perkataan fitnah itu antaranya membawa maksud beliau tidak layak memegang jawatan sebagai Ketua Pembangkang di Malaysia, seorang pemimpin muslim yang berkelakuan tidak selari dengan ajaran Islam dan rendah moral.

Anwar turut mendakwa, perkataan tersebut tidak berasas dan disiarkan dengan niat jahat sehingga menjejaskan reputasi peribadi, politik dan kedudukannya selain terpaksa menanggung malu.

Nallakaruppan dalam pernyataan pembelaannya yang difailkan pada 23 Mei tahun yang sama menyenaraikan kira-kira 10 orang merangkumi wanita dan lelaki bagi membuktikan dakwaannya berhubung kegiatan seks bekas rakan baiknya itu.

Dalam pada itu, Anuar meminta supaya perbicaraan kes saman fitnah Anwar terhadap Nallakaruppan yang telah difailkan sejak hampir setahun lalu disegerakan oleh pihak yang bertanggungjawab.

"Mengapa apabila kes melibatkan Anwar, sudah pasti ada pihak sengaja mencari alasan untuk melengah-lengahkan perbicaraan. Rakyat dan Majlis Syura Ulama Pas perlu tahu cerita sebenar perihal rambut palsu Anwar yang merupakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR)," katanya.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: