Selasa, Jun 04, 2013

Anwar Ibrahim - Penyingkirannya selamatkan nasib bangsa!


Mungkin ini satu rahmat tersembunyi yang ramai orang tidak tahu jika tidak menghayati perjuangan sebenar orang Melayu khususnya UMNO. Penyingkiran Anwar Ibrahim daripada kerajaan dan UMNO adalah tindakan yang tepat kerana ia mengetepikan satu anasir yang boleh mengharu-birukan bangsa Melayu dalam menghadapi alaf akan datang. Tindakan itu juga menyelamatkan UMNO dari dirosakkan oleh orang yang bukan berjiwa UMNO.

Sejarah yang terjadi pada 1982 ketika Anwar menyertai kabinet cukup pahit buat perjuangan UMNO. Pada tahun itu turun seorang lelaki seolah-olah seperti Kaladewata dari langit ketujuh untuk duduk di singgahsana selama 16 tahun. Dengan kedudukan itu, lelaki tersebut telah memasang beberapa mentol lampu di setiap pelosok dan di mana sahaja tempat yang difikirkan perlu. Jelas, lelaki ini telah memasang niat yang tertentu di awal kehadirannya.

Justeru, apabila berlakunya peristiwa penyingkirannya, maka dipetiklah suis mentol lampu itu dan berduyunlah manusia turun ke Kampung Bharu dan sebagainya untuk melaungkan reformasi. Satu budaya yang bukan menjadi amalan UMNO.

Terbuktilah selama ini siapakah dalang yang sebenarnya yang pakar dalam melakukan konspirasi. Siapa yang sebenarnya zalim dan siapa yang mempunyai hati yang busuk serta niat yang jahat.


Selama 16 tahun dalam kerajaan, Anwar Ibrahim begitu licik melakukan pelbagai strategi bagi merealisasikan tujuan asalnya. Dia begitu bijak menutup kezaliman yang dilakukannya. Pernah suatu ketika, seorang wanita di kawasan Permatang Pauh meminta jasa baik TV3 untuk menyiarkan kemiskinan keluarganya dengan kesengsaraan menanggung seorang anaknya yang cacat untuk mendapatkan sumbangan namun Anwar Ibrahim telah mengeluarkan arahan agar TV3 tidak melayan permintaan wanita itu. Ini dilakukan semata-mata untuk menjaga imejnya selaku ahli Parlimen di kawasan itu. Tambahan pula pada waktu itu hampir ke semua media dikawal oleh kroni-kroninya. Ini cerita benar.

Sesungguhnya Anwar Ibrahim adalah seorang manusia yang betul-betuk hipokrit. Di waktu di luar kerajaan dahulun Anwar menjerit-jerit untuk membela orang miskin, tetapi sepanjang 16 tahun dalam kerajaan beliau menumpukan perhatian kepada memperkayakan keluarga dan kawan-kawannya sahaja. Membantu orang miskin hanya secara simbolik dan tidak bersungguh-sungguh seperti mengumpul harta.

Seperkara yang amat menyedihkan ialah ketika tidak bersama kerajaan beliau begitu lantang menyuarakan pembelaan ke atas umat Islam di Filipina yang berjuang melalui MORO tetapi apabila duduk di kerusi empuk dalam kerajaan beliau hanya bergaul mesra dengan bekas bintang filem Filipina yang anti-Islam yang kini menjadi Presiden, Estrada. Lebih dahsyat merestui anaknya Nurul Izzah menyembah Estrada si bangsat kaki betina ini.


Ketika melancarkan reformasinya, Anwar Ibrahim memang seorang pelakon yang baik, tidak segan silu menyatakan akan membela rakyat miskin dan mengajak rakyat bersama menentang kerajaan yang dituduhnya suka membuat pembaziran. Namun, dia lupa, semua rakyat dah tahu pe’elnya yang suka memperagakan pakaian yang bernilai puluhan ribu. Hinggakan Anwar Ibrahim digelar pemimpin paling bergaya yang pernah dilahirkan UMNO.

Lebih kejam lagi yang hingga kini, orang Islam Pulau Pinang tidak akan lupa ialah rancangan merobohkan Masjid Jamek, Wakaf Hj. Abdul Wahab di Simpang Enam bagi memenuhi hasratnya untuk membinan bangunan baru bertingkat yang lebih menguntungkan. Masya’ Allah.

Ini adalah sebahagian dari rentetan peristiwa manusia hipokrit yang sentiasa hidup bertopengkan malaikat. Dosa-dosanya selama ini sentiasa berada di pekung dadanya. Negara bersyukur, akibat balasan tuhan manusia seperti ini telah pun mendapat hukuman. Orang Melayu khususnya umat Islam terselamat daripada kemusnahan angkara manusia durjana ini andainya dia terus berkuasa.

Ketahuilah rahsia sebenar manusia yang bernama ANWAR BIN IBRAHIM ini dengan lebih mendalam lagi, nescaya semua orang akan mengakui betapa ketiadaannya satu rahmat.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Unknown berkata...

itu belum cerita bab moral lagi tu. terberak anwar mendengarnya.