Sabtu, September 08, 2012

Sah, memang Selangor kerajaan 'Papan Tanda' - Rakyat bantah guna papan iklan bagi tujuan politik?


Pengerusi Bahagian MCA Pandan, Eric Ong Chen Huing (kiri) bersama Gary Lim Chin Yee menunjukkan papan iklan besar yang didakwa digunakan untuk tujuan politik di Kampung Cheras Baru, Ampang, dekat Kuala Lumpur, baru-baru ini.

MCA Pandan membantah tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Janice Lee menggunakan papan iklan besar di kawasan itu bagi tujuan politik.

Ketua Biro Guaman MCA Bahagian Pandan, Gary Lim Chin Yee berkata, pada Jun lalu, pihaknya menerima aduan daripada penduduk mengenai tindakan Janice yang menggunakan papan iklan bagi tujuan tersebut.

"Namun pihak kami dimaklumkan oleh MPAJ, bahawa penggunaan sebuah papan iklan adalah dibenarkan bagi tujuan memberi maklumat kepada penduduk setempat mengenai program-program yang dijalankan oleh kerajaan negeri Selangor atau aktiviti berkaitan.

"Tetapi apa yang kita lihat, beliau menggunakan dua buah papan iklan bagi tujuan peribadinya dan perkara tersebut perlu diberi perhatian," katanya.

Menurutnya, tindakan Janice menggunakan dua buah papan iklan yang terletak di Pandan Perdana dan Kampung Cheras Baru itu seolah-olah mahu menunjukkan beliau seorang yang berjiwa rakyat.

"Padahal beliau langsung tidak turun padang apabila penduduk kawasan ini mengalami masalah dan sebagainya.

"Ia juga bertujuan semata-mata mahu meraih undi daripada penduduk setempat," ujarnya.

Gary berkata, pihaknya akan menghantar surat kepada MPAJ dalam masa terdekat untuk memaklumkan perkara tersebut.

"Apabila dapat maklum balas, kami akan menghubungi Jawatankuasa Keupayaan, Akauntabiliti dan Ketelusan (Selcat) untuk tindakan selanjutnya," katanya.

Akhirnya memang terserlah lah di Selangor, lebih banyak Papan Tanda dari banyak membuat kerja demi kebaikan rakyat. Exco-exco kerajaan PKR hanya makan gaji buta dan berselindung disebalik papan-papan tanda mereka? Cakap saja yang lebih, tapi hamPAS..! Fikir-fikirkan lah!

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: