Khamis, Disember 12, 2013

Pemimpin Pas ini sudah mula ketaq lutut...!!! Tuduh isu anti-syiah hanya sementara macam hangat-hangat tahi ayam?


Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berpandangan isu Syiah yang kini heboh diperkatakan termasuk dakwaan mengaitkan beliau dengan ajaran tersebut hanyalah bersifat sementara.

Mohamad yang lebih dikenali sebagai 'Mat Sabu' berkata, propaganda anti-Syiah akan berkurangan tidak lama lagi berikutan tindakan negara barat termasuk Amerika Syarikat (AS) kembali bersahabat dengan Iran.

Dalam kolum di lidah rasmi Pas, Harakah Daily, Mohamad menerusi artikel bertajuk Dulu komunis, sekarang Syiah, akan datang...? berkata, propaganda anti-Syiah akan padam seperti propaganda anti-komunis.

"Saya berkeyakinan penuh isu Syiah yang dimainkan termasuk saya sendiri yang menjadi mangsa dalam isu ini. Bagi pandangan peribadi saya, ini hanyalah isu sementara dan akan lebih cepat padam daripada isu komunis.

Ada tauliah ke baca khutbah?

"Walau bagaimanapun dalam setiap pertarungan ideologi ada yang akan menjadi mangsa, sama ada tuduhan itu palsu, rekaan dan sebagainya," katanya sebagaimana dipetik daripada artikelnya di Harakah Daily, hari ini.

Menerusi artikel tersebut, Mohamad mengulas panjang mengenai kedudukan Iran dan bagaimana negara tersebut bakal menjadi kuasa baharu di Asia Barat kerana memiliki kekuatan dari segi simpanan minyak dan teknologinya.

Isu Syiah kembali panas apabila Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan ada pemimpin kanan Pas terlibat dengan fahaman itu dan pihaknya semua bukti pembabitan pemimpin tersebut.


Malah, Kementerian Dalam Negeri juga berjanji akan membuat sidang akhbar khas bagi menunjukkan pelbagai bukti mengenai penglibatan seorang pemimpin kanan Pas dengan gerakan Syiah di Malaysia.

Bagaimanapun, Mohamad yang pantas dikaitkan dengan pendedahan tersebut segera menafikan dakwaan itu apabila menyifatkan Ahmad Zahid berniat jahat sambil memberitahu beliau adalah penganut Ahli Sunnah Wal Jamaah.



Selanjutnya sila ke sini.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

NutCrakcer berkata...

Ape barang ber untuk kaitkan hubungan Amerika dengan Iran. Ini bukan soal politik, ini soal aqidah. Amerika bukan paham pun hal aqidah. Ni Mat Sabu dah meraban tak pasal2 ni kenapa. Dah tak paham hal aqidah ke. Ape nak buat, kalau dah tersesat tu, sesat juga. Ngaku je lah. Kan senang cerita.