Ahad, Disember 29, 2013

Paderi Langgar Titah Sultan Selangor?

Paderi Lawrence Andrew

Perkasa Selangor bantah kenyataan paderi

Seramai 70 anggota dan pemimpin Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor, yang diketuai Yang Dipertuanya, Abu Bakar Yahya, membuat bantahan secara aman di depan Ibu Pejabat Polis Daerah di sini hari ini.

Tunjuk perasaan itu berlangsung selepas Perkasa Selangor membuat laporan polis pada 2.30 petang terhadap Pengarang Mingguan Katolik The Herald Paderi Lawrence Andrew berhubung satu kenyataan yang dikeluarkannya dalam portal berita themalaysianinsider.com Jumaat lepas.

Andrew dipetik sebagai berkata Gereja Katolik di Selangor akan terus menggunakan kalimah 'Allah' dalam perhimpunan mingguannya yang menggunakan Bahasa Melayu meskipun Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) akan menghantar notis peringatan kepada mereka berhubung enakmen negeri melarang bukan Islam menggunakan kalimah itu.

Abu Bakar Yahya

Malah baginda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah sebelum ini juga bertitah dan mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah di dalam `Bible’ dan penerbitan ‘The Herald’ versi Bahasa Melayu dihentikan serta merta. Sila baca di sini.

Perkasa, dalam laporannya, meminta siasatan terperinci dan tindakan tegas diambil oleh pihak polis dan JAIS terhadap paderi itu serta The Herald agar penggunaan kalimah Allah di gereja dalam negeri Selangor tidak diteruskan.

Polis mengesahkan menerima laporan Perkasa petang tadi. - Bernama

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Asal Bukan DAP (ABDAP) berkata...

Alahaiii...JAIS antaq NOTIS jer..?? Baik antaq bunga kalung... Oooiii JAIS, hangpa ingat pihak kafirun nak ikut undang2 enakmen syariah Islam? depa letak kat tapak kaki jer..?? JAIS mana ada teloqqq... TAKUT.. dgn pihak Kafirun tapi berani dgn anak bangsa sendiri... semoga Allah laknati org yg mengkhianti amanah yg diberi... ALLAHUAKBAR..!! Hidup ISlam..!! Hidup Ummah..!! Hidup Bani Tamin..