Selasa, Disember 10, 2013

Rafizi 'The Dirt' patut cermin diri - Fakhrul?

'Anak ikan' kepada Anwar

Ramai pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) meninggalkan parti itu disebabkan mereka tidak mahu terjebak dengan isu moral yang serius termasuk menjadi 'anak ikan'!

Bekas Ketua Pemuda PKR Terengganu, Fakhrul Azman Abu Bakar berkata, beliau sendiri keluar parti atas pegangan nilai moral yang sepatutnya diinsafi oleh Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli.

Katanya, adalah tidak wajar bagi Rafizi menghina mereka yang meninggalkan PKR sebagai kotoran atau tidak ubah seperti najis

''Bekas-bekas ahli PKR lebih mengutamakan nilai moral dan kami semua juga tidak mahu menjadi anak ikan. Rafizi sepatutnya faham dan cermin diri.


''Setahu saya semua yang keluar PKR pun atas sebab yang sama iaitu mereka tidak mahu menjadi anak ikan. Kita tidak kisah apa yang Rafizi nak tuduh kami tetapi hakikat sebenar adalah kami bukan anak ikan dan tidak akan menyokong Comango,'' katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengulas kenyataan bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Zamil Ibrahim yang mendakwa ramai ahli parti itu keluar parti kerana tidak mahu mengikut telunjuk kepada pemimpin tertentu.

Rafizi seperti dipetik melalui portal Malaysia Today yang antara lain menyebut: 'Thank you for sucking away our dirt' yang didakwa ditujukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak susulan tindakan beberapa ahli PKR khususnya di Sabah yang mengumumkan keluar daripada parti itu baru-baru ini.

Fakhrul menambah, semua pihak harus yakin dalam menolak perilaku dan akhlak buruk mana-manan pemimpin atau individu dalam sesebuah parti.

Suara Politik
Belantn

Tiada ulasan: