Rabu, November 19, 2014

Pembuli pemandu wanita mengaku tidak bersalah?

Khoo Kok Ann, 58, yang gambarnya tersebar dalam laman sosial kerana dipercayai membuli seorang pemandu wanita dengan meludah dan membengkokkan pengelap cermin keretanya dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini. Dia bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap kedua-dua pertuduhan terhadapnya.

Seorang lelaki yang gambarnya tersebar di laman sosial mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini terhadap dua pertuduhan iaitu melakukan khianat dengan meludah dan membengkokkan pengelap cermin kereta serta membuat ugutan jenayah terhadap seorang pembantu peribadi, dua hari lalu.

Pengarah syarikat konsultan Khoo Kok Ann, 58, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Salamiah Salleh.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa melakukan khianat dengan membengkokkan pengelap cermin depan kereta dan meludah ke arah cermin hadapan kereta Perodua Kenari warna putih milik Alisa Thean Wei Yun, 45.




Dakwaan terhadapnya dibuat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Manakala bagi pertuduhan kedua, dia didakwa melakukan ugutan jenayah bagi mendatangkan kegentaran terhadap mangsa yang sama dengan menghalang laluan perjalanan.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun dengan denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Suara Politik
Belantan

2 ulasan:

profit berkata...

Hope he gets the full brunt of the law.

Asal Bukan DAP (ABDAP) berkata...

Teringat aku kejadian wanita memukul kereta dgn pengunci steering kereta..di ambil tindakan...syabas PDRM sbb tak pilih bulu.