Khamis, November 20, 2014

Dimana para pemimpin Pas yang lain bila Presiden mereka dibalun kaw-kaw oleh DAPig?


PAS ditadbir seorang lelaki bernama Abdul Hadi Awang dan mengatasi sesiapa sahaja dalam parti itu kata Ahli Jawatankuasa Pusat (CEC) DAP Kebangsaan, Gobind Singh Deo.

Gobind berkata kerana dikuasai oleh seorang individu menyebabkan PAS sering tidak sehaluan dengan DAP dan PKR dalam beberapa isu.

Katanya, rakyat berharap agar pemimpin Pakatan Rakyat akan bersatu hati untuk membina parti alternatif kepada Barisan Nasional (BN).

"(Rakyat) berharap bahawa pemimpin dalam Pakatan akan bersatu hati dan fikiran bersama-sama demi membina parti alternatif yang boleh memimpin negara ini menggantikan BN.

"Kami bukan menjatuhkan Hadi secara peribadi, tetapi daripada apa yang kami perhatikan sebelum ini, jelas PAS ditadbir oleh seorang lelaki, namanya Hadi.

"Beliau sahaja boleh mengatasi sesiapa saja dalam parti itu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.


Mengulas kenyataan Presiden PAS itu bahawa terpulang kepada dirinya untuk hadir ke mesyuarat atau tidak, Gobind berkata ia memberi gambaran sikap "tidak hormat" kepada rakan dalam Pakatan Rakyat.

Gobind turut menyanggah kenyataan Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berhubung isu ketidakhadiran Abdul Hadi dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat.

Ahli Parlimen Puchong itu berkata DAP hanya menggesa Abdul Hadi hadir dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat demi kebaikan gabungan parti pembangkang itu.

"Beliau (Mohd Amar) nampaknya tidak faham perkara mudah. Jika tidak ada pertemuan yang bermakna, kewujudan Pakatan Rakyat hanya sekadar khayalan. Ini bukan isu kecil. Ini isu yang cukup serius. Ia melibatkan (kerjasama) dalam Pakatan.

Nak diharap pada Mat Sabu (Pro-Anwar) untuk membela Presiden?

"Kami dalam DAP telah beberapa kali mengulangi bahawa sekiranya Pakatan Rakyat mahu berfungsi untuk berjaya, mesti mempunyai usaha serius dari semua parti komponen yang terlibat.

"Jadi tidak salah meminta beliau (Hadi) hadir dalam mesyuarat, jika keputusan yang hendak diputuskan demi masa depan Pakatan Rakyat," katanya

Semalam Mohd Amar dilapor mengingatkan DAP supaya tidak mencampuri urusan dalaman PAS dan mengalu-alukan parti itu meninggalkan Pakatan jika tidak senang dengan parti Islam itu.

Timbalan pesuruhjaya PAS Kelantan itu juga berkata DAP tidak perlu mencari jalan menggunakan "isu kecil" untuk menyingkirkan PAS dari gabungan parti pembangkang itu

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: