Jumaat, Mei 25, 2012

Pelik Tapi Benar - PAS Marahkan Irshad Manji Tapi Sanjung Ambiga!!



Nama Irshad Manji tiba-tiba menjadi popular sekelip mata di negara ini apabila kehadirannya untuk melancarkan buku karangannya yang bertajuk “Islam, Liberty and Love” telah mencetus kontroversi di kalangan umat Islam di negara ini.

Irshad Manji merupakan seorang penyokong LGBT yang sebelum ini mengaku dirinya lesbian dan pernah pernah mengarang sebuah buku yang menimbulkan kegelisahan serta kemarahan umat Islam di seluruh dunia bertajuk “The Trouble With Islam Today”.

Buku karangannya itu dikatakan sama dan mengandungi idealisme sama seperti penulis novel “The Satanic Verses”, Salman Rushdie.

Namun, tiba-tiba saja Pas berpura-pura menentang dan marah pada Irshad Manji. Kononnya, merekalah yang paling awal menentang kemasukan wanita gila itu ke Malaysia.

Ketua Penerangan Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man pula cuba jadi “hero” isu ini apabila menyalahkan kerajaan kerana membenarkan Irshad Manji masuk ke negara ini tanpa sebarang sekatan.

Dalam kenyataannya, Tuan Ibrahim menegaskan bahawa kerajaan sewajarnya menghalang kemasukan Irshad dengan kuasa yang ada, lebih-lebih lagi arif mengenai pegangan wanita yang mencetus kemarahan umat Islam itu.

Peliknya, “kuman di seberang laut Pas nampak, tapi gajah di depan mata Pas tak nampak langsung”!

Irshad Manji menyokong kuat golongan LGBT, sama seperti Ambiga Sreveenasan yang juga menyokong LGBT di negara ini. Malah Ambiga begitu berani menganjurkan program Seksualiti Merdeka dengan tema “Queer without fear”.

Irshad Manji juga sealiran dan sama fahamannya dengan Salman Rushdie, samalah seperti Anwar Ibrahim yang pernah sepentas bersama Salman Rushdie di sebuah persidangan, India Today Conclave 2012, yang berlangsung di India sebelum ini.

Jika benar Pas benar-benar marah, benci, membantah dan melarang Irshad Manji menjejakkan kaki di negara ini, mengapa pula Pas menyokong dan sanggup bersekutu dengan Ambiga yang terbukti menyokong LGBT dan menyokong agenda murtad?

Mengapa Pas tidak mendesak kerajaan agar menghalau Ambiga dari Malaysia sebagaimana yang dilakukan terhadap isu Irshad Manji ini?

Dan mengapa pula Pas sanggup berpeluk, bersekutu dan menjalin “brotherhood” dengan Anwar Ibrahim yang sama fahamannya dengan Salman Rushdie dan Irshad Manji?

Kenapa Pas tidak putuskan saja hubungan dengan PKR yang berkiblatkan Anwar?

Kerana kuasa, bukan? Kerana Pas mahukan sedikit kuasa politik di negara ini, maka Pas sanggup bersekongkol dengan penyokong kuat Seksualiti Merdeka, peruntuh aqidah ummah, rakan sepentas Salman Rushdie dan “berlakon” seolah-olah bencikan Irshad Manji?

Rakan sekutu begitukah yang diluluskan oleh Dewan Majlis Syura Pas tanpa sebarang “muzakarah” atau “tender terbuka”?

Sepatutnya, Tuan Ibrahim patut berasa malu dengan kenyataannya yang kononnya mengaku “paling awal” membantah program Irshad Manji.

Padahal, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir, lebih awal lagi menyatakan penyiasatan dan pengharaman sebarang program yang berkaitan dengan penulis wanita sesat itu sebelum 17 Mei lagi. Tuan Ibrahim pula baru “memekak” pada 19 Mei?

Dan atas arahan kerajaan jugalah maka program Irshad Manji telah berjaya disekat dan dibatalkan oleh JAIS di sebuah kolej swasta di Bandar Sunway pada 18 Mei lalu!

Mujurlah Jabatan Perdana Menteri bertindak lebih pantas melalui JAIS. Kalau nak diharapkan “Exco Agama Selangor” sekarang, jangan haraplah Irshad Manji boleh disekat.

mykmu.net

Suara Politik
Taminsari

1 ulasan:

Unknown berkata...

lagi lagi LGBT
http://rezabtanahmelayu.blogspot.com/