Selasa, Oktober 08, 2013

Ketua Publisiti DAPigs didakwa lindungi Guan Eng?


Tindakan Ketua Publisiti DAP, Tony Pua menggelar Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan Utusan Malaysia sebagai 'anjing UMNO' dalam isu pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) baru-baru ini sebagai satu cubaan untuk melindungi Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng daripada bertanggungjawab dalam kesilapan yang berlaku.

Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Zulkifli Noordin berkata, ROS dan Utusan Malaysia cuma menjalankan tugas berdasarkan laporan yang diterima daripada ahli DAP sendiri yang tidak berpuas hati dengan pemilihan CEC.


Malah, katanya, kenyataan itu juga secara tidak langsung menunjukkan sikap buruk pemimpin tersebut.

''Sebagai seorang wakil rakyat yang kononnya demokratik dan menyokong hak kebebasan bersuara, Tony tidak sepatutnya mengeluarkan gelaran yang mencerca itu, sebaliknya bertindak dengan lebih matang dan positif.

''Sepatutnya Tony bertindak lebih matang dalam isu ini seperti pergi berjumpa dengan pegawai ROS sendiri jika beliau mahu menyelesaikan masalah tersebut," katanya kepada pemberita di pejabatnya dekat sini hari ini.


Beliau mengulas kenyataan Tony Pua dalam laman Facebooknya yang menggelar ROS dan Utusan Malaysia sebagai 'anjing UMNO' selepas parti itu diarah menjalankan pemilihan semula CEC baru-baru ini berikutan pelbagai pihak mempertikai kewibawaan proses pemilihan CEC pada 15 Disember tahun lalu.

Zulkifli menambah, tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang cuba mengugut untuk menyaman ROS sekiranya gagal mengiktiraf pemilihan semula CEC DAP pada bulan lalu, juga dilihat sebagai satu cubaan menghalang pegawai awam daripada menjalankan tugas mereka.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: