Selasa, November 27, 2012

PAS Kelantan sanggah Karpal Singh?



Bukanlah sesuatu yang menghairankan apabila kerajaan PAS Kelantan menyanggah kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh berhubung pelaksanaan perundangan Islam kepada orang bukan Islam di negeri berkenaan.

Sebelum ini kedua-dua parti berkenaan turut bertelagah siapa yang harus menjadi Perdana Menteri jika pakatan pembangkang memerintah negara ini.

DAP mahukan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim memegang jawatan itu manakala PAS pula mahu Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Cuba bayangkan dalam soal sedemikian pun sudah wujud pertelagahan sesama mereka, apa pula yang akan terjadi jika mereka berjaya membentuk kerajaan.


Sebenarnya rakyat tidak hairan dengan konflik yang berlaku antara DAP dan PAS kerana mereka bukannya ikhlas bekerjasama bagi membentuk satu pakatan politik bagi membangunkan negara.

Sebaliknya, mereka berbuat demikian hanya semata-mata mahu menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN), dalam bahasa mudah mereka bersatu demi merebut kuasa - tidak lebih daripada itu.

Keadaan ini berbeza dengan kesepakatan dalam BN yang dilakukan atas dasar untuk membangunkan negara dan mensejahterakan rakyat.

Oleh itu diharap rakyat akan menilai sikap pakatan pembangkang ini supaya tidak terpedaya dengan puak yang bersatu hanya kerana kemaruk kuasa. Wallahuallam.

Suara Politik
Belantan


Tiada ulasan: