Selasa, Jun 02, 2015

Keputusan Hadi putus hubungan dengan DAP pandangan peribadi ?


TUMPAT  – Calon Presiden Pas, Ahmad Awang menyifatkan keputusan Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang bersedia memutuskan hubungan dengan DAP dalam pakatan pembangkang hanya sekadar pandangan peribadi beliau.

Ahmad yang juga bekas Naib Presiden Pas menegaskan, seba­rang ketetapan mengenainya ha­nya boleh diputuskan melalui muktamar, bukan melibatkan keputusan individu.

Beliau berkata, setakat ini, Pas masih kekal dalam pakatan pembangkang sehingga terdapat cadangan baharu mengenainya pada muktamar nanti.

“Siapa sahaja pemimpin tertinggi kata nak keluar pakatan hanya pendapat individu, malah bercanggah dengan muktamar. Kuasa tertinggi dalam parti adalah muktamar.

“Kekal dalam pakatan pembangkang bergantung pada keputusan muktamar, kalau saya hen­dak macam itu (kekal) tetapi keputusan yang lain terserahlah,” katanya kepada pemberita selepas me­nyampaikan cera­mah Kukuhkan Pakat­an Pembangkang, Tum­bangkan BN di sini malam tadi.

Yang turut sama Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari.

Sebelum ini Abdul Hadi membayangkan persoalan sama ada Pas akan terus bersama pakatan pembangkang atau sebaliknya ba­kal terjawab selepas Muktamar Tahunan parti itu yang berlangsung pada 4 hingga 6 Jun ini.

Krisis antara Pas dengan DAP timbul apabila wujud pertikai­an membabitkan keputusan Abdul Hadi untuk membawa Rang Undang-Undang Persendirian bagi membolehkan pelaksanaan hukum hudud di Kelantan.

Malah pemimpin-pemimpin DAP, Setiausaha Agungnya yang belum disahkan, Lim Guan Eng secara berterusan mengkritik Presiden Pas itu termasuk mendakwa hanya jasad Abdul Hadi bersama pakatan, seba­liknya hati bersama UMNO.

Sementara itu Ahmad ketika berceramah sebelum itu berkata, beliau mengakui pada mulanya Pas bersama DAP memang terdapat masalah tetapi hasil daripada perbincangan selain saling memahami di antara kedua-dua parti tersebut, segala percanggahan itu dapat diatasi.

“Kita berpakat, itulah jadi pakatan, tetapi masalahnya ada sesetengah pemimpin itu tidak mahu bincang, datanglah masalah lain.

“Sebabkan itu juga menyebabkan ada gaduh (tidak bersefahaman). Ketika-tiga pemimpin tertinggi Pas juga perlu bijak merungkai masalah ini agar Pas kekal dalam pakatan pembangkang,” katanya.

Dalam pada itu Ahmad berkata, Pas perlu kekal dalam pakatan pembangkang sekiranya mahu me­lihat parti itu terus maju ke hadapan.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Kisah Sukses berkata...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUANGNYA AKI,RUSLAN, KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..THANZ ROOMX ZHOBATH



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
THNKS ROOMX SOBAT