Isnin, Ogos 26, 2013

Saya akan bekerja kuat untuk memastikan anak muda akan tertarik kepada PKR - Azmin Ali?


Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali hari ini menepis spekulasi mengatakan beliau akan bertanding jawatan Presiden menentang Datuk Seri Dr Wan Azizah dalam pemilihan parti itu awal tahun depan.

Ahli Parlimen Gombak itu menegaskan tumpuan utamanya kini adalah bekerja untuk memastikan anak muda akan tertarik kepada PKR sekaligus mengukuhkan kedudukan dalam tempoh lima tahun akan datang.

"Itu (soal bertanding jawatan Presiden) kita bincang kemudian ... saya nak fokus kerja supaya PR boleh gunakan lima tahun akan datang untuk menarik anak muda menyokong PR.



"Kita mahu membina kekuatan parti dan penjenamaan semula parti supaya ia lebih menarik." katanya lapor The Malaysian Insider.

Azmin juga turut menepis dakwaan wujudnya agenda memboikot Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seperti dilaporkan media sebelum ini, sebaliknya mengakui hubungan beliau selaku Pengerusi PKR Selangor amat rapat dengan Abdul Khalid yang juga Pengerusi PR Selangor.

"Kita ada muafakat cukup baik ... wacana agak berkala bagaimana parti boleh bersama kerajaan negeri melaksanakan manifesto. Hubungan kerja cukup baik, jangan layan fitnah dan tohmahan," katanya lagi.


Beliau juga berkata, hasil perbincangan ketika temu rapat antara pemimpin PR di Pulau Pinang pada Ahad dan Isnin lalu juga perlu dilaksanakan.

"Kita nak selaraskan dan laksanakan apa yang kita bincangkan di temu rapat," katanya ringkas di Majlis Rumah Terbuka Hari Raya di hari ini.

Laporan media sebelum ini berkata Abdul Khalid umpama dipinggirkan PKR negeri dalam aktiviti mereka dan hanya dilihat menghadiri program anjuran agensi-agensi kerajaan negeri serta Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) tanpa penyertaan pemimpin serta Ahli Dewan Undangan Negeri (Adu) mahu pun pimpinan cabang PKR.



Malah, Khalid juga turut dikatakan dilihat hanya hadir dalam program-program anjuran Exco atau DUN yang diwakili oleh PAS atau DAP.



Perkara itu disedari apabila Majlis Rumah Terbuka hari raya pertama yang diadakan di Dataran SUK di Shah Alam yang hanya dihadiri kebanyakan pimpinan PAS dan DAP tanpa kehadiran pemimpin dan ADUN mahupun kepimpinan cabang PKR Selangor.

Ketika program hari terbuka Parlimen Gombak yang dianjurkan oleh Azmin baru-baru ini, Khalid juga tidak kelihatan walaupun ramai ADUN dan pimpinan PKR hadir.

Mungkin anak-anak muda perlu memikirkan samada mahu lagi memilih PKR sebagai haluan politik mereka jika mereka mendapati moral para pemimpin PKR adalah sama seperti mana dalam gambar-gambar diatas! Fikir dan renongkan lah sebelum terlambat!

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: