Jumaat, Mei 31, 2013

`Red Bean Army' dibayar gaji besar untuk tabur fitnah?


Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, tentera siber DAP atau dikenali sebagai `Red Bean Army' dibayar dengan gaji besar untuk menabur fitnah tanpa henti.

Tunku Abdul Aziz berkata, kumpulan berkenaan sekitar 200 orang menabur fitnah 24 jam sehari bagi mempengaruhi pemikiran orang ramai dan mereka bergerak di sebuah hotel.

"Kerajaan memang menyedari kewujudan kumpulan berkenaan, tetapi lambat bertindak, sehingga kumpulan itu berjaya membentuk persepsi negatif terhadap kerajaan dan pemimpin tertentu, walaupun belum pasti kebenarannya," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.


Sehubungan itu, beliau menggesa kerajaan supaya mengambil tindakan tegas kepada kumpulan berkenaan yang ternyata telah menjejaskan keharmonian negara ini dengan memainkan isu perkauman dan menanam kebencian terhadap kerajaan.

"Kerajaan tidak harus takut untuk bertindak kerana ia bukan bertujuan menyekat kebebasan hak bersuara, tetapi mereka yang menabur fitnah perlu bertanggungjawab terhadap tindakan mereka," ujar beliau.

Sepatutnya, kata beliau, sebaik sahaja menyedari kewujudan kumpulan berkenaan, kerajaan terus mengambil tindakan kerana ia berkait dengan keselamatan negara dan kepentingan majoriti rakyat negara ini.


Dalam pada itu ketika mengulas tentang demonstrasi jalanan yang terus diadakan oleh Anwar Ibrahim, Tunku Abdul Aziz menggesa pemimpin pembangkang itu supaya menerima keputusan pilihan raya yang lalu, di mana majoriti rakyat negara ini menolak beliau.

"Jadilah seorang yang matang dan belajar menerima keputusan yang telah dibuat oleh majoriti rakyat," katanya.

Tunku Abdul Aziz juga mengucapkan tahniah kepada kepimpinan Pas dan DAP kerana mengambil tindakan berani dengan tidak lagi menyokong demonstrasi jalanan bertujuan menjatuhkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat. - UMO

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: