Isnin, Mei 13, 2013

Anwar, Kit Siang makin biadab?



Terus heret rakyat bantah keputusan PRU-13

Kuala Lumpur: Tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang disifatkan semakin keterlaluan dan biadap apabila terus mengheret rakyat ke jalanan bagi membantah keputusan PRU-13 yang tidak memihak kepada pembangkang.

Naib Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan, Datuk Yahya Hamzah, berkata tindakan keterlaluan Ketua Pembangkang dan Penasihat DAP itu dibimbangi mencetuskan tentangan agresif pihak tertentu yang kurang senang dengan permainan politik kotor mereka.

Beliau berkata, jika pembangkang terus menerus menyerang kerajaan BN yang dipilih rakyat melalui sistem demokrasi, ia dibimbangi mencetuskan perbalahan sehingga boleh merosakkan keharmonian negara.

BN terima kekalahan

“Kita (BN) sudah banyak beralah, kita terima kekalahan di Selangor dengan hati terbuka. Cuma yang dibimbangi jika mereka terus menyerang kerajaan, ia akan mencetuskan kemarahan dan boleh membawa kepada ketegangan.


“Anwar dan Kit Siang sudah keterlaluan dan kurang ajar, jangan bangkitkan kemarahan kami. Jangan ingat apabila berdiam diri, kami mengalah begitu saja. Kesabaran kami juga ada had, jangan sampai kami bertindak.

“Pemimpin kami umpama bapa, jika bapa dikeji sebegitu rupa oleh orang yang tidak puas hati kerana agenda politik mereka, jangan ingat ‘anak’ akan berdiam diri begitu saja,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sebelum ini, pakatan pembangkang yang diketuai Anwar mengadakan perhimpunan bagi membantah keputusan PRU-13 kerana tidak memihak kepada mereka, selain mendakwa pakatan itu sudah memenangi pilihan raya Ahad lalu.

Kit Siang pula terus menanam sentimen kebencian terhadap kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak apabila menggelar pemimpin nombor satu negara itu sebagai ‘syaitan’ ketika berceramah di Perak.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Anaksi A. berkata...

pru dah lepas. rakyat dah bagi mandat pada kjaan.

siri demonstrasi haram terus dibuat. tp tiada tindakan tegas dan segera diambil sbgaimana singapura.
kelekaan dan beri muka phk bkuasa kpd mrk ini sgt2 bahaya dan boleh mencetuskan ruduhan besar akan dtg.
harap kjaan tangani segera. rakyat sudah muak dgn amaran! dan asyik ambil keterangan shja. jgn dibiar nanah yg kecil merebak keseluruh badan!!!!!