Jumaat, September 19, 2014

Jatuhnya UMNO Kerana Banyaknya Kuantiti Pembodek Dari Kualiti?


Kalau dilihat kepada polisi dan gerak kerja Perdana Menteri kita sekarang, Datuk Seri Najib Tun Razak, tidak terlihat cacat celanya. Dan kalau ada pun hanyalah terguran-teguran membangun, yang dilihat ketidakpuasan hati dan kegusaran rakyat terhadap kerisauan, kekeliruan dan isu-isu kesamarataan yang berani disentuh oleh sesetengah pihak?

Apa yang lebih merimaskan dan memualkan sekarang terlalu ramai 'pengampu dan pembodek' yang berada disekeling Perdana Menteri? Malah dalam ketidak beranian bersuara sesetengah pihak, malu melihat gelagat-gelagat pengampu yang diberi kepercayaan untuk memimpin atau kerja, lebih sudu dari kuah.

Spesis yang hanya bersandar kepada glamor dan kroni-kroni tertentu, keterlihatan tidak ada 'Kuantiti Kerja Yang Membantu PM' sebaliknya boleh merosakkan imej dan krebiliti PM sendiri, seperti lakonan 'syok sendiri' atau kaki kipas yang hanya untuk menempa nama dan tumpang glamor?.

Memberi gambaran hanya yang baik-baik sahaja oleh pengampu-pengampu itu lah yang berlaku sekarang. Kalau semuanya baik, kita bukanlah dinamakan manusia yang sering melakukan kesalahan. Kalau memang semuanya baik, tidak mungkin Umno hilang banyak kerusi dan majoriti 2/3 pada Pru12 dan Pru13?

Tidak mungkin sukarnya mendapatkan kembali negeri yang telah tewas yang dahulunya kubu kuat BN. Dua (2) yang dirampas kembali pun kerana bandingan jumlah kerusi yang tidak jauh bezanya.

Budaya membodek pemimpin secara berlebihan ini bukan sahaja keterlihatan politik yang tidak matang tetapi cara berlebih-lebihan, bermusim, berekor dan menonjol tanpa peranan yang besar, seolah-olah 'Kualiti' tidak perlu asalkan ungkapan 'terbaik' sentiasa dibibir.

Kalau dilihat kepada sikap PM kita ini, beliau bukanlah seorang yang cepat melenting? Sebaliknya biasalah dengan sikapnya yang lebih suka diam, senyap dan lambat memberi respon. Mungkin dia tidak suka menjatuhkan maruah dan menghampakan hati orang lain?

Tukang-tukang kipas, bodek dan ampu ini satu virus yang boleh merosakkan pemimpin kita dan membiarkan ketegangan di luar sana, seolah-olah menambahkan lagi tekanan yang tidak diluahkan oleh rakyat dan mereka-mereka yang berbulu mata melihatnya?.

Hentikanlah mempertahankan pemimpin hingga setiap persoalan dibangkitkan tidak mampu dijawab, selain dari terus memuji, memuja dan mengaburi mata rakyat hingga kempen UMNO pun mahu dikipas?

Akhirnya pemimpin dibekalkan dengan hidangan dan laporan semua yang baik-baik, tetapi hakikatnya dibelakang berpeluh dan penuh kepalsuan?.

Suara Politik
Belantan

3 ulasan:

Abdul Jalaini Abdul Jalil berkata...

Masalahnya ada kah PM kita mendengar rintihan dr akar umbi/rakyat biasa diluar kepompong UMNO...Aku memang tak harap dgn MP UMNO dan kepimpinan tertinggi yg ada sekarang ni semua PLAYSAFE..biarlah HAK MELAYU TERGADAI janji kerusi MP aku terselamat.. Hahahah bak kata Dr. M...UMNO/BN akan kalah lebih teruk dlm PRU14..LU fikirlah SENDIRI..

kiasfansuri berkata...

apa bukti umno jatuh?

Jane Duncan berkata...

Pembodek Melayu sememangnya "mementingkan periuk sendiri! Bilangan Mereka semakin ramai dan pembodek mengamalkan cara hidup "enau dalam belukar lepaskan pucuk masing-masing" Tiada jati diri, pentingkan diri sendiri. Dikalangan pegawai kerajaan, mereka sanggup berpura=pura, dan secara tak langsung menjahanamkan keberkesanan institusi kerajaan! Pembodek adalah penjahanam bangsa