Isnin, Januari 27, 2014

Anwar Setuju Tiada Bukti Wan Azri 'Papa Gomo'?


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim mengakui Ketua Pegawai Eksekutif KLPOS Media Production Sdn Bhd Wan Muhammad Azri Wan Deris sebagai pengendali blog kontroversi PapaGomo.com.

Anwar yang menjawab soalan Peguam Jasbeer Singh setuju soalan yang dikemukakan selepas mendapati tiada identiti tertera pada laman web PapaGomo.com

"Adakah Datuk Seri (Anwar) bersetuju tiada bukti pada laman PapaGomo.com yang menjurus kepada Wan Muhammad Azri?" soal Jasbeer.

"Saya setuju," jawab Anwar.

Kenyataan direkodkan dihadapan Hakim Mahkamah Tinggi Sivil Rosilah Yob di Kompleks Mahkamah Jalan Duta.

Anwar merupakan saksi ke-2 dalam perbicaraan tuntutan saman RM100 juta terhadap Wan Azri yang didakwa menyiarkan imej separuh telanjang mirip beliau pada Mac 2013 menerusi laman web PapaGomo.com

Dalam pada itu, Wan Azri dalam kenyataan pembelaannya menjelaskan tidak pernah mengendalikan blog persendirian selain MalayRights.blogspot sejak Julai 2013.

Jelasnya, laman web PapaGomo.com hanya diketahui beliau menerusi media arus perdana dan alternatif yang memainkan isu liwat Anwar dan bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari.

Anwar di luar mahkamah dilihat berang ketika ditanya pemberita mengenai kes yang kini sedang dibicarakan.

"Sudah fitnah saya macam-macam, dalam mahkamah senang pula cakap PapaGomo bukan dia punya," katanya

Kes gambar kontroversi 'Anwar' mula disiarkan menerusi laman rajagoyang360.blogspot dan kemudiannya dipaut oleh pelbagai blog termasuk laman web PapaGomo.

Saman difailkan Anwar pada 21 Mac 2013.

Sementara itu, 'Saya Tiada Masalah Dengan Anwar' - Wan Azri!

Ketua Pegawai Eksekutif portal media Wan Muhammad Azri Wan Deris menafikan mempunyai masalah dengan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.


Menurut Wan Azri, beliau selaku pengamal media mempunyai hubungan erat dengan ahli politik samaada dari pihak Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR).

"Saya tiada masalah dengan plaintif (Anwar). Tapi sekarang marah sedikit sebab kena saman," katanya ketika menjawab pertanyaan dari N Surendran di Mahkamah Tinggi Sivil, Kompleks Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur.

Wan Azri diwakili Peguam Jasbeer Singh merekodkan kenyataannya dihadapan Hakim Rosilah Yob.

N. Surendran yang mewakili Anwar kemudiannya mempertikaikan hubungan rapat Wan Azri dengan pemimpin UMNO dan cuba memainkan isu gambar beliau bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Jasbeer dalam hujah balasnya menjelaskan kepada mahkamah bahawa bergambar bersama pemimpin negara bukanlah suatu kesalahan mengikut undang-undang.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: