Sabtu, Mei 26, 2012

Pelancaran oleh PM kemuncak acara Himpunan Jutaan Belia!



Sambutan Himpunan Jutaan Belia 2012 di sini tiba ke acara kemuncaknya petang tadi dengan kunjungan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menyempurnakan majlis pelancarannya.

Perdana Menteri tiba di kawasan tapak perhimpunan pada kira-kira pukul 3 petang dan menaiki trem untuk melawat beberapa segmen sebelum ke pentas utama bagi majlis pelancaran.


Dan sekitar jam lima petang tadi bertempat di pentas utama HBN 2012 DS Najib bersama kepimpinan Barisan Nasional merasmikan HBN 2012 dengan penuh gemilang. Sorak dan laungan suara belia suara keramat bergema di Putrajaya sebagai tanda sokongan para belia menolak keganasan yang dicetuskan oleh budaya politik kotor pakatan.

DS Najib memberitahu kepada semua belia Malaysia bahawa apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat adalah merbahaya kepada kemajuan belia itu sendiri. Apa yng dikecapi oleh para belia pada hari ini ialah kerana hasil pengorbanan para belia dulu yang bertindak berdasarkan kematangan berfikir dan tindakan. Para belia dulu menghormati perundangan negara dan pihak polis.


Belia yang bertindak memijak dan memukul polis serta melompat-lompat di atas kenderaan polis tidak akan mampu membawa kebaikan dan kemajuan kepada negara di masa depan. DS Najib mahu mewariskan kemakmuran dan keamanan negara ini kepada para belia yang menyintai keamanan. Serentak dengan itu DS Najib melaungkan "Belia cintakan keamanan!" Laungan itu di sambut oleh para belia yang hadir dengan semangat kental.

DS Najib amat tegas dalam menyatakan pendiriannya mahukan belia mewarisi keamanan dan kemakmuran negara ini untuk generasi terkemudian. Beliau berhasrat agar para belia mengikuti dan mencontohi kematangan para belia terdahulu yang bertindak dengan penoh kematangan dan kedewasaan dalam berfikir serta membuat pilihan. Seruan DS Najib itu di sambut oleh suara belia suara keramat.


Himpunan Jutaan Belia selama lima hari yang diadakan sempena sambutan Hari Belia Negara itu disasar menghimpunkan kira-kira dua juta golongan belia dengan pelbagai aktiviti mereka dan ia memasuki hari keempat hari ini.

Perhimpunan yang menampilkan 38 segmen menyediakan kira-kira 500 aktiviti, tersusun di laluan sejauh enam kilometer yang dilengkapi dengan 24 pentas pertunjukan untuk dikunjungi orang ramai itu disasar menjadi antara 10 karnival tahunan terbesar dunia.

Dalam perutusan Perdana Menteri sempena Hari Belia minggu lepas, DS Najib berkata perhimpunan ini merupakan manifestasi pengiktirafan kerajaan bagi menjadikan Putrajaya sebagai medan besar untuk belia mempamer tenaga dan kreativiti masing-masing.

Sebelum itu Sekitar ketibaan DS Najib Di Bee Ant Blues Port #HBN2012








' Jadikan hari esok lebih baik dari hari ini '.

Suara Politik
Taminsari







Tiada ulasan: