Rabu, Mei 23, 2012

Lepas Ijok, Orang Kelang Pula 'Kena Kencing' Dengan MB Selangor!



Kadang-kadang rasa kasihan pun ada dengan Menteri Besar Selangor ni. Di asak kiri dan kanan oleh pelbagai pihak. Asakan dari segi politik tak perlu kita cerita lagi. Memang akan sentiasa ada. Asakan daripada rakyat yang tertipu dengan sifat hipokrit makhluk-makhluk di dalam kerajaan negeri juga dipikul oleh beliau. Asakan daripada individu dalam kain juga perlu ditangkis.

Inilah nasib bila bergelar Menteri Besar. Cuma bezanya Menteri Besar Selangor ini berpaksikan kepada DAP yang banyak mempengaruhi setiap keputusan yang dibuat. Golongan dalam kain yang rasa terpinggir akan merasa tidak puas hati bilamana mereka seolah-olah tidak dipedulikan langsung. Walhal setiap masa golongan ini seboleh-bolehnya cuba mempertahankan setiap tindakan Menteri Besar.

Program 'Jom Shopping' yang dibuat oleh kerajaan negeri Selangor yang fokus kepada golongan warga emas dianggap oleh mereka satu program yang sangat baik kerana dapat beramah mesra dengan golongan yang berumur 60 tahun ke atas. Sebenarnya ada bagusnya program ini. Itu kita tidak boleh nafikan tetapi janganlah bersikap seperti Kera Dihutan Disusukan Anak Dirumah Mati Kelaparan.

ADUN Kota Alam Shah yang bukan daripada UMNO BN secara terang mengatakan bahawa program 'Jom Shopping' adalah satu program yang sia-sia. Pelik tetapi benar seorang ADUN dibawah kerajaan negeri Selangor mempertikaikan tindakan majikan sendiri.


Apa sebenarnya yang berlaku? Rupanya peruntukan untuk mengatasi masalah banjir gagal di salurkan oleh Khalid Gagap. Kenapa gagal disalurkan? Adakah kerana sibuk dengan duit untuk diberikan kepada warga emas atau sibuk dengan memberi gula-gula pilihanraya sehingga lupa kewajipan sebagai ketua kerajaan negeri?

Lebih menarik 20 surat dihantar kepada Menteri Besar mengadu tentang masalah banjir tetapi alasan yang diberi adalah tiada peruntukan. Lebih menyedihkan apabila Majlis Perbandaran Klang tidak mengendahkan langsung aduan tersebut. Hal ini kita kena tanya kepada Ronnie Liu kenapa aduan tidak diendahkan. Adakah beliau juga sibuk dengan pemberian gula-gula kepada pengundi?

Ahad lepas penduduk di Ijok menuntut Menteri Besar menunaikan janji yang sehingga sekarang masih gagal ditepati. Rupanya bukan di Ijok sahaja Khalid ini berjanji tetapi di Klang juga berjanji untuk memberikan RM 3 juta bagi mengatasi masalah banjir 2 minggu selepas sambutan Deepavali lalu. Seperti biasa janji hanya tinggal janji sahaja.

Yang peliknya duit dalam akaun kata ada sampai RM1.2 billion tetapi RM 3 juta untuk kemudahan dan kesenangan rakyat gagal untuk disalurkan. Apakah sebenarnya tujuan duit sebanyak itu? Adakah ianya sebagai persediaan untuk dana pilihanraya?

Sebelum terlambat, penulis nak ingatkan Khalid supaya uruskan wang sebanyak RM 1.2 billion itu untuk kesenangan rakyat dan bukannya untuk parti memperjuangan seorang 'Gay Tua'! Jangan fikir maklumat boleh dirahsiakan. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akan jatuh ketanah jua. Ingat Pepatah Melayu ini!

Sedih dengan keadaan negeri Selangor sekarang. Kacau bilau punah ranah dikerjakan makhluk parasit yang berpaksikan seorang 'Gay Tua'. Jangan lupa tukar kerajaan bila sampai masanya nanti. Sematkan dalam hati masing-masing. InsyaAllah.











Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: