Jumaat, Mei 25, 2012

MAJLIS PELANCARAN HIMPUNAN JUTAAN BELIA OLEH YAB PERDANA MENTERI MALAYSIA .



Majlis Pelancaran Himpunan Jutaan Belia akan disempurnakan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Y.A.B. Dato' Sri Mohd. Najib Bin Tun Haji Abdul Razak pada 26 Mei ( Sabtu ) pada jam 4.00 petang di Pentas Utama, Putrajaya.


Khemah sudah didirikan di kaki lima bangunan kementerian di sepanjang laluan itu, dengan bahagian hadapan Istana Kehakiman yang terletak di tengah-tengah laluan sudah bertukar wajah, membangkitkan "mood" karnival.

Di situ juga bakal berlangsung majlis perasmian perhimpunan belia terbesar itu yang akan disempurnakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Sabtu ini.


Umum mengetahui pemimpin nombor satu negara itu sentiasa memberi sokongan padu terhadap usaha memacu dan memantapkan golongan belia, yang mewakili 45 peratus daripada jumlah penduduk Malaysia.

Dalam perutusannya sempena Hari Belia minggu lepas, Perdana Menteri berkata, perhimpunan ini merupakan manifestasi pengiktirafan kerajaan bagi menjadikan Putrajaya sebagai medan besar untuk belia mempamerkan tenaga dan kreativiti masing-masing.

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: