Sabtu, Mei 24, 2014

PARIA Rayer bertindak biadab lagi?


Setelah menegaskan tidak akan menarik balik dan memohon maaf atas keceluparan menggelarkan UMNO sebagai 'celaka', Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer sekali lagi bertindak biadab dengan mengulangi celaan itu dalam ceramah terbuka DAP di sini malam tadi.

Dengan nada angkuh, wakil rakyat DAP itu menegaskan, UMNO adalah parti yang sudah tidak rele­van dan tidak pernah membantu kaum-kaum lain di negara ini.

"Biar saya ulang lagi di sini, ‘ce­laka’ UMNO dan yang saya maksudkan ini hanya kepada parti, bukan orang Melayu.

"Saya tidak akan memohon maaf dan sesekali menarik balik perkataan ini," katanya ketika berucap di Island Glades di sini.

Yang turut hadir dalam ceramah berkenaan ialah Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat; Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi; Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad; veteran politik, Tan Sri Muhammad Muhd Taib serta calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor, Ramkarpal Singh Deo.

Selasa lalu, Rayer yang juga Ketua Penyokong Kerajaan DAP Pulau Pinang mencetuskan kekecohan semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) selepas melabel UMNO sebagai ‘celaka’.

Ekoran kebiadaban Rayer yang dilihat menyalahgunakan imuniti DUN dengan mengeluarkan kenyataan tidak sepatutnya itu, sekumpulan hampir 100 lelaki kelmarin bertindak menyerang dan merempuh pintu DUN Pulau Pinang bagi mendapatkan penjelasan wakil rakyat berkenaan berhubung keceluparannya itu.

Meskipun menyedari kebiadabannya itu membangkitkan kemarahan pelbagai pihak terutama ahli UMNO, Rayer tetap enggan menarik balik atau memohon maaf atas penggunaan perkataan ‘celaka’ berkenaan.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: