Khamis, Mei 22, 2014

Anwar baru sedar Azmin, Saifuddin dan Khalid 'simpan samseng' untuk menang jawatan...!!! Kah..kah..kah..UMNO juga dipersalahkan?


Tiga calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) diberi amaran berhubung kegagalan menjaga dan mengawal penyokong mereka yang bertindak agresif semasa menyertai bantahan di hadapan ibu pejabat parti itu malam tadi.

Penasihatnya, Anwar Ibrahim berkata, penyokong mana-mana calon tidak sepatutnya mencalarkan imej parti kepada seteru politik.

"Saya bagi amaran kepada ketiga-tiga calon Timbalan Presiden (jaga penyokong sendiri). Kalau tidak. jadi macam inilah. Untuk TV3 dan UMNO...puaskan hati! Biar jahanam parti...puas hati.

"Kerana apa? Kerana nafsu tidak dipenuhi. Kalau tidak ada tindakan...okey..kita ambil tindakan..ada soalan? Jadi saya minta bersurai," katanya sebagaimana dipetik dalam portal berita Antarapos hari ini.

Rakaman video aksi Ketua Pembangkang yang keluar daripada ibu pejabat parti itu semata-mata bagi memberi amaran kepada pihak yang berdemonstrasi telah tersebar di laman sosial YouTube.

Anwar dilihat amat marah apabila mengarahkan mereka yang hadir bersurai atau berdepan tindakan dipecat daripada parti.

Tindakan Ketua Pembangkang itu dianggap banyak pihak bertentangan dengan perbuatan beliau sebelum ini yang sering mengetuai demonstrasi jalanan bagi menentang kerajaan kononnya demi menegakkan prinsip demokrasi.

Walaubagaimanapun, prinsip itu tidak pula dibenarkan dalam PKR malah beliau melabelkan puak-puak yang terlibat dalam demonstrasi itu sebagai pengkhianat.

"Saya tidak peduli you (awak) siapa, kalau buat juga, saya pecat, sebab kita bertindak ada prinsip.

"Jadi saya minta bersurai. Jangan layan satu dua pengkhianat, saya minta siapa yang hadir bersurai kalau tidak saya terpaksa ambil tindakan," katanya.

Malam tadi, sekumpulan ahli PKR berkumpul di hadapan ibu pejabat parti bagi membantah kaedah sistem pengundian yang digunapakai pada pemilihan kali ini.

Mereka turut menyifatkan jawatankuasa pemilihan kali ini lebih teruk daripada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Unknown berkata...

Malas nak fikirkan parti ini,memang dah diajar berdemo kah2