Ahad, Mei 25, 2014

Mat Sabu, Mahfuz ‘Talam 2 Muka’ – Nabi Bux?


Calon Bebas, Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abd Sathar menyifatkan dua pemimpin tertinggi PAS umpama ‘talam dua muka’ berikutan tindakan mereka yang memutar-belitkan isu hudud.

Menurut calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Bukit Gelugor itu, dua individu tersebut iaitu Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar yang sanggup berbuat demikian demi kepentingan politik.

“Mereka menunjukkan sifat munafik kerana mempolitikkan dan mempermainkan hukum hudud.

“Apabila di depan pengundi Melayu cakap hudud adalah perjuangan PAS tapi di depan kaum Cina malu-malu bila cakap pasal hudud,” katanya pada sidang media di sebuah restoran di Taman Desa Mawar, Air Itam di sini hari ini.

Beliau berkata, pemimpin sedemikian harus ditolak daripada kepimpinan tertinggi PAS kerana jelas membelakangkan perjuangan sebenar parti itu.

“Pemimpin PAS harus sedar mengenai agenda sebenar parti untuk memperjuangkan undang-undang Islam dan tidak bercakap atas dasar politik semata-mata,” katanya.

Mohamed Nabi turut mempersoalkan sokongan PAS terhadap calon DAP di Teluk Intan, Dyana sofya Mohd Daud walaupun calon itu secara terang-terangan menolak hudud.

“Mereka (PAS) harus menjelaskan kepada rakyat atas dasar apa sokongan itu diberikan walaupun ia bertentangan dengan perjuangan sebenar parti tersebut,” katanya.

Sementara itu, Mohamed Nabi juga membidas kenyataan Timbalan Ketua Menteri II, P. Ramasamy yang mengancam akan menamatkan hubungan dengan PAS dalam Pakatan Rakyat jika hudud dilaksanakan.

“Saya lihat ia sebagai satu ugutan. Saya minta pemimpin-pemimpin PAS supaya bertaubat dan kembali ke pangkal jalan,” katanya.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: