Khamis, April 01, 2010

Ezam Mohd Nor & Dr.Khir Toyo Di Sekinchan - 2 April 2010!


1. Pentas Pemuda Sungai Besar menggabungkan dua nama besar pada sesi ceramah kali ini. Dua tokoh yang tidak perlu diperkenalkan dengan lenggok gaya & bahasa yang berbeza. Ezam persis suara Anwar dan Dr Khir dengan kemahiran membujuk yang tinggi.

2. Pidato tidak dapat dielak dengan perkataan retorik.Ramai yang menjelekkan perkataan retorik pada hal ia satu seni skala tinggi dengan niat mencapai maksud. Seperti anak kecil yang mahu dibelikan pensil oleh ayahnya, tidak kira menangis, berguling,tidak mahu makan - lakukanlah apa sahaja asalkan pensil diperolehi. Demikianlah retorik dalam jiwa pemidato.

3. Apa yang bakal terungkai di Sekinchan? Ezam mantan Setpol Anwar tentu banyak rahsia yang bakal dihebahkan. Kesetiaannya teruji. Sanggup dipenjara kerana mempertahankan Anwar. Tentunya banyak sebab mengapa beliau meninggalkan Anwar. Orang kampung mahu tahu.

4. Dr Khir, mantan MB Selangor yang punya pelbagai warna dalam politik. Berkesempatan berdamping dengan beliau tatkala dipuncak kuasa dan kini kehilangannya. Tentunya beliau punya fakta tentang salah laku Khalid Ibrahim sepanjang memimpin Selangor. Bukan sahaja Khalid Ibrahim kepanasan, ADUN Sekinchan, bakal tak tidur malam.

5. Ezam terdidik dengan filsut - Untung Apa Pun Orang Yang Lupa Daratan, Lebih Selamat Orang Yang Menjaga Kesadaran. Dr Khir juga bermain filsut - Alon-alon Asal Kelakon (biar lambat namun bertertib/selamat dan terlaksana). Kita tunggu gabungan mereka di Sekinchan.- Minda Budiman

Ayuh! Ramai-ramai kita kesana !!!!InsyaAllah...

Suara Politik
Taminsari

1 ulasan:

Unknown berkata...

Salam sdr,
Harap dapat linkkan http://suarasatuduaumno.blogspot.com. Utk pengetahuan sdr, saya telah linkkan blog sdr. tk.