Ahad, Mei 22, 2016

Skandal 'rasuah' PKR - Azmin minta bukti?


Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali meminta pihak yang mendakwa kononnya berlaku amalan meminta ‘wang dan wanita’ sebagai habuan untuk berurusan dengan kerajaan negeri mengemukakan bukti supaya tindakan selanjutnya dapat diambil oleh pihak berkenaan.

Selagi dakwaan sedemikian tidak disusuli dengan bukti katanya, maka ia kekal sebagai, tindakan ‘bacul’, tidak bertanggungjawab dan berniat jahat.

Dalam satu kenyataan akh­bar di sini hari ini, beliau me­nyifatkan, dakwaan yang dikata­kan timbul menerusi penyebaran transkrip per­bualan kumpulan WhatsApp yang turut mengaitkan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli itu sebagai satu kempen fitnah terancang yang sengaja dicetuskan untuk melemahkan kerajaan negeri di bawah pimpinannya.

“Ini merupakan satu tuduhan jijik yang tidak disokong oleh sebarang bukti. Ia juga satu kem­pen fitnah yang te­ran­cang terhadap kerajaan serta kakitangan awam di Selangor.

“Dalam melaksanakan se­­ra­ngan jahat dan semberono ini, orang yang menuduh sebenarnya telah mencemarkan nama baik, maruah serta integriti perkhid­matan awam negeri,” katanya.



Semalam, portal berita pro­­pembangkang, www.malaysiakini.com melaporkan wujud satu dakwaan terhadap pentadbiran Selangor yang mendakwa selain wang, terdapat juga permintaan untuk mendapatkan wanita ketika berurusan dengan kerajaan negeri ini.

Menurut laporan itu, dakwaan berkenaan disebut dalam perbualan WhatsApp yang bocor dan Rafizi didakwa berkata, beliau ada menerima aduan me­ngenai perkara berkenaan.

Berdasarkan laporan ber­kenaan, Rafizi bagaimanapun enggan mengulas lanjut menge­nai dakwaan tersebut namun mengakui wujud unsur-unsur tidak baik dalam PKR yang mem­punyai potensi untuk me­musnahkan parti itu.

Sementara itu, Mohamed Azmin berkata, beliau sedia berbincang dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung penentuan calon bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar walaupun pintu rundingan dikatakan sudah ditutup.

Katanya, hasrat beliau itu adalah atas tanggungjawab ber­sama di antara PKR, DAP dan PAN.

“Harap semuanya dapat di­selesaikan dalam tempoh 15 hari sebelum tarikh penamaan calon pada 5 Jun ini,” katanya.

Suara Politik
Belantan

3 ulasan:

Shah berkata...

Geli lihat MB berkelakuan bergini.

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

SAYA PAK RADI DI SEMARANG berkata...

Saya sangat bersyukur telah menemukan blok MBAH RAWA GUMPALA dan ternyata apa yang tertulis di dalam blok MBAH,semua itu meman benar-benar terbukti dan salah satunya saya sudah telah membuktikannya sendiri,saya sangat berterimah kasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaibnya,atas bantuan ini kini aku sudah bankit lagi dan usaha yang dulunya bankrut kini bisa berjalan kembali,berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA kini kehidupan kami sudah jauh lebih baik dari pada sebelumnya,saya tidak pernah menyangka kalau saya bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan budibaik mbah,pesugihan ini adalah pesugihan resmih dan pesugihan ini banyak pilihannya
Bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085-316-106-111 dan
pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah

((PESUGIHAN DANA GHAIB))