Isnin, Mei 30, 2016

Pakatan dikatakan tarik 'handbrake’ bantu Pas?


Dengar khabar kerajaan PKR Selangor diketuai Mohamed Azmin Ali tarik ‘handbrake’ sebaik sahaja Pas mengumumkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru, Dr. Rani Osman sebagai calon di Sungai Besar.

Timbalan Presiden PKR itu nampaknya ‘sentap’ habis.

Bukan sahaja jentera kerajaan negeri difahamkan tidak akan digunakan untuk membantu calon Pas, bahkan organ rasmi pakatan pembangkang di negeri itu, Selangorkini dan TV Sela­ngor pun terpalit sama.

Dikatakan jika sebelum ini tempat penginapan untuk petugas di Sungai Besar telah disediakan. Namun bila Pas tidak mempedulikan ‘arahan’ pucuk pimpinan pakatan jangan letakkan calon, kemudahan itu ditarik balik. Terpaksa berulang alik? Betulkah?

Mohamed Azmin nampaknya ‘berpatah arang’ dengan Pas. Ugutannya sebelum ini yang mahu memecat tiga Exco Pas pun tak jalan bila tempoh yang ditetapkan Isnin lalu berlalu.

Pakatan pembangkang dikatakan hanya merestui PAN atau PKR bertanding di Sungai Besar.

Tetapi yang lebih ‘dekat di hati’ DAP adalah PAN kerana bukan sahaja hubungan baik ketua­nya, Mohamad Sabu dengan ‘dinasti Lim’ tetapi demi meme­cahkan sokongan pengikut Pas.


Difahamkan, sama ada Mohamad Sabu atau calon Pas Parlimen Kuala Selangor yang tewas 460 undi pada 2013, Dr. Dzulkefly Ahmad akan diumumkan 1 Jun ini, sekali gus memasuki senarai calon dalam persaingan tiga penjuru nanti. Kalau PAN masuk, adakah Selangorkini dan TV Selangor dapat balik apa yang ‘hilang’?

Mohamed Azmin tidak dapat ‘beri muka’ kepada Pas yang meletakkan kedudukannya sekarang (jawatan menteri besar) kerana kedudukannya pun ‘tersepit’. Di sebelah kanan, Presidennya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail memerhati manakala di sebelah kiri, DAP yang anti-Pas meneliti gerak gerinya.

Tiga hari lepas Mesyuarat Biro Politik PKR dipengerusikan Wan Azizah memutuskan agar Setiausaha Agungnya, Rafizi Ramli melaporkan dakwaan wujud habuan wang dan wanita ketika berurusan dengan Kerajaan negeri Selangor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Pening kepala Mohamed Azmin.


Itu belum lagi isu banjir, rumah terbakar yang menyebabkan rakyat Selangor susah hati.

Setakat ini Mohamed Azmin bernasib baik. Semua itu Kerajaan Pusat yang terlebih dahulu selesaikannya. PKR hanya ambil nama sahaja.

Isu-isu yang melanda Mohamed Azmin sebelum ini pun juga tiada satu pun yang dijawab secara tepat. Isu melibatkan Da­rul Ehsan Investment Group (DEIG) dan ‘kehilangan’ dana penstrukturan air sebanyak RM7.6 billion, apa kesudahannya?

Itu belum lagi isu berhubung agihan zakat, DEIG, kos cat pintu gerbang Selangor yang memakan belanja RM9.7 juta dan balak. Apa ceritanya?

Pilihan raya kecil Sungai Besar akan menjadi ‘tanda aras’ kedudukan Mohamed Azmin.

Dan keputusannya paling ditunggu oleh Wan Azizah - orang yang masih ‘gigit jari’ untuk mengisi jawatan menteri besar.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

SAYA PAK RADI DI SEMARANG berkata...

Saya sangat bersyukur telah menemukan blok MBAH RAWA GUMPALA dan ternyata apa yang tertulis di dalam blok MBAH,semua itu meman benar-benar terbukti dan salah satunya saya sudah telah membuktikannya sendiri,saya sangat berterimah kasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaibnya,atas bantuan ini kini aku sudah bankit lagi dan usaha yang dulunya bankrut kini bisa berjalan kembali,berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA kini kehidupan kami sudah jauh lebih baik dari pada sebelumnya,saya tidak pernah menyangka kalau saya bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan budibaik mbah,pesugihan ini adalah pesugihan resmih dan pesugihan ini banyak pilihannya
Bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085-316-106-111 dan
pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah

((PESUGIHAN DANA GHAIB))