Rabu, Oktober 21, 2015

SEMAKIN KURANG AJAR : Video MP DAP Halang Pembinaan Masjid Kerana Azan?




Menjadi viral di laman-laman sosial hari ini apabila cadangan pembinaan sebuah masjid di sebuah taman di Kota Kinabalu, Sabah telah dihalang oleh Ahli Parlimen Kota Kinabalu yang mewakili DAP, Jimmy Wong sehingga menimbulkan sedikit ketagangan disana.

Video yang berdurasi 2 minit 46 saat ini telah dimuat naik semula oleh orang ramai berikutan kritikan berterusan Jimmy Wong berhubung laungan azan yang mengganggu penduduk bukan Islam di Kota inabalu sejak akhir-akhir ini.

Kejadian yang dipercayai berlaku sekitar tahun 2014 ini sememangnya menimbulkan kemarahan umat Islam di Kota Kinabalu berikutan Jimmy yang sering kali menemplak umat Islam disana dengan kata-kata yang disifatkan sebagai menghasut dan melanggar kontrak sosial yang telah di perakui sejak zaman berzaman.

Tidak kira apa pun parti ikutan kita, hak beragama di negara ini tidak pernah dipersoalkan sejak sekian lama, namun selepas DAP berjaya meraih banya kerusi pada Pilihanraya Umum yang ke 13 lalu, mereka dilihat semakin biadab dan kini berani mempertikaikan hak mutlak Islam di Malaysia.

Mungkin ada yang terlupa, didalam Perlembagaan Malaysia, Islam diperakui sebagai agama rasmi negara manakala hak-hak kaum bumiputera terutamanya Melayu sentiasa dipelihara daripada dicabuli oleh mereka-mereka yang berniat mahu menghapuskan hak istimewa kaum bumiputera di Malaysia

Menyentuh kaum Bumiputera, ianya bukan tertakluk kepada satu kaum sahaja iaitu Melayu. Ianya tertakluk kepada Orang Asli, Iban, Bidayuh, Kenyah, Melanau, Ulu, Kayan, Kadazan, Murut, Sulu, Bajau dan lain-lain lagi. Tidak kurang daripada 70 kaum Bumiputera telah dicatatkan didalam Perlembagaan negara hari ini.

Sumber : BBB

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: