Sabtu, Julai 13, 2013

Lepas satu demi satu HAK Melayu dan Islam dipertikaikan oleh Cina Bangsat DAPig - Chung Sen gesa Kementerian Pendidikan keluarkan subjek Tamadun Islam sebagai subjek wajib kepada penuntut IPTS?


Chung Sen biadab, tidak hormati Agong - Ibrahim Ali!

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyifatkan Ahli Parlimen DAP Kampar, Dr. Ko Chung Sen sebagai biadab kerana menggesa Kementerian Pendidikan mengeluarkan subjek Tamadun Islam sebagai subjek wajib kepada penuntut institusi pengajian tinggi swasta (IPTS).

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, gesaan Chung Sen itu melampau kerana tidak menghormati kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan serta kedaulatan Yang di-Pertuan Agong sebagai simbol negara yang menjaga kepentingan Islam.


Beliau berkata, gesaan itu juga menunjukkan pemimpin DAP berkenaan tidak menghormati kepentingan ilmu.

"Kenyataannya jelas tidak menghormati Yang di-Pertuan Agong dan biadab dari segi konsep di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

"DAP makin melampau dan malangnya Pas dan UMNO diam sahaja. Saya menggesa Kementerian Pendidikan bertegas mempertahankan subjek itu," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Chung Sen dalam sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini membuat gesaan itu dan mempersoal bagaimana subjek Tamadun Islam boleh membantu pelajar jurusan perubatan, kejuruteraan atau undang-undang.

Beliau juga mendakwa tiada universiti terkemuka di dunia yang memasukkan subjek berkaitan agama sebagai subjek wajib di institusi masing-masing.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

AnNisbah berkata...

Tamadun islam berpaksi kepada kejayaan budaya yang diajar oleh baginda rasullulah. Diikuti oleh khalifah2 islam dan pemerintahan islam berlandaskan alquran.

Segala ilmu dapat dipetik dalam alquran yang mendidik manusia pada semua zaman sehingga ke akhirat. Sesiapa yang menolak ilmu dialah yang rugi.

Tamadun cina dan india pun berguna untuk kita dan boleh dipelajari. Tapi tak perlu diadakan sekolah jenis kebangsaan cina atau tamil kerana subjek itu boleh dipelajari dalam mana2 peringkat sekolah menengah atau pengajian tinggi.

Sikap dengki dan biadap oleh dap ini adalah kerana dia berfikiran orang2 melayu islam telah lemah. Kelemahan pemimpin umno hanya akan menguatkan semangat orang2 melayu islam untuk berjuang dan berdikari.