Selasa, Februari 17, 2015

Foto Dimanipulasi Dalam Video `ISIS`, Nora Danish Buat Laporan Polis?


Hari ini, rakyat Malaysia digemparkan dengan penyebaran klip video berdurasi kira-kira 1.02 minit di mana ianya memaparkan sekumpulan empat lelaki bertopeng mengugut untuk mengadakan bantahan terhadap sistem keadilan negara di mahkamah pada 18 Februari ini.

Kumpulan tersebut menggunakan ID YouTube ‘Isis Malaysia 69′ dikhabarkan akan membuat ancaman terhadap sistem keadilan mahkamah dengan membakar mercun pada jam 11.30 malam.

Selain itu, kumpulan tersebut turut menghasut seluruh anak muda negara ini turut serta membantah dengan cara mereka di dalam keterangan video tersebut.

Apa yang menarik perhatian penonton video itu pada masa yang sama ialah cara kumpulan ini menggunakan gambar Nora Danish untuk membuktikan yang mereka adalah rakyat tempatan.



Sementara itu, aktres Nora Danish akan membuat laporan polis berhubung isu fotonya dimanipulasi pihak tersebut.

Menerusi laporan Berita Harian, Nora berkata yang dia mendapat tahu berita ini menerusi rakannya tengahari tadi dan dia sendiri sudah menonton video berkenaan.

Meskipun pihak tersebut tidak menyebut namanya serta tiada sebarang perkara yang dibualkan mereka menyebut namanya, Nora berkata dia tetap akan membuat laporan polis dan enggan memberi komen lanjut berhubung isu ini.

Meskipun video tersebut kelihatan parodi dan seakan main-main, tetapi tindakan berupa ancaman untuk meletupkan mahkamah itu bukanlah sesuatu yang boleh dipandang ringan oleh kesemua pihak.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: