Sabtu, Februari 21, 2015

Bukan lagu hina Nik Aziz?


KUALA LUMPUR - KRU Music menafikan sekeras-kerasnya pihaknya terlibat dengan penyebaran sebuah video yang dikaitkan dengan sebuah parti pembangkang.

Menerusi kenyataan yang dimuat naik di laman Facebook, KRU Music menjelaskan bahawa lagu berjudul Sandiwara yang dikeluarkan pada penghujung tahun 2000 itu berinspirasikan isu Al Maunah yang menjejaskan keamanan negara pada ketika itu.

Beberapa hari lalu tersebar sebuah klip video berdurasi selama tiga minit 16 saat yang memaparkan imej Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berlatarbelakangkan lagu Sandiwara.


Video berkenaan yang menjadi viral di laman sosial menerima kritikan hebat daripada orang ramai terutama terhadap kumpulan trio adik-beradik KRU itu kerana didakwa terlibat dalam agenda untuk menghina bekas Menteri Besar Kelantan itu.

Pihak KRU Music juga akan membuat laporan polis terhadap individu yang bertanggungjawab menghasilkan video berkenaan.

Kenyataan itu turut menjelaskan, tindakan individu yang membuat interpretasi sendiri dari lirik lagu ini adalah melanggar hak cipta milik syarikat itu.

Lagu Sandiwara yang dihasilkan 15 tahun lalu itu dinyanyikan artis alam maya di bawah naungan KRU, Tyco.

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Unknown berkata...

Channel News Asia Singapura pagi ini memuja arwah N.Ajis kerana mereka bimbang jika DAPigs dan P Kencingkan Rakyat tidak dapat tempat dalam politik Kelantan.

“Selagi aku masih hidup aku tidak akan redzakan UMNO bersatu dengan PAS.” Kata arwah. Itu yang di tunjukkan dalam tv CNA bangsat, barua DAPigs dan P Kencingkan Rakyat.”

Televisyen bangsat keparat tak tahukah PAShit makan taik DAPigs dan P Kencingkan Rakyat?

Pensyarah Melayu betina Maznah memuja mantan ketua PAShit.

Pensyarah Melayu betina Maznah pun keparat bangsat.