Isnin, Februari 09, 2015

Azmin dah tunjuk 'besar kepala' - Langgar aku janji?


Kenya­taan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali kononnya penduduk yang membantah Projek Datum Jelatek bersifat perkauman adalah tidak berasas dan jelas melanggar aku janjinya sendiri untuk memelihara kedudukan istimewa orang Melayu.

Pengerusi Badan Bertindak Datum Jelatek (BBDJ), Salleh Samad berkata, semasa pelantikannya sebagai Menteri Besar, Mohamed Azmin telah melafazkan 10 ikrar aku janji dan antaranya adalah menjaga kepentingan orang Melayu seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959.

“Namun, apa yang dilakukan Mohamed Azmin kini langsung tidak menepati aku janjinya dahulu dan beliau sebenarnya adalah pengkhianat orang Melayu.

Salleh Samad

“Beliau seolah-olah menjual hak orang Melayu kepada orang luar dengan membangunkan projek mega Datum Jelatek yang dijual kepada warga asing,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Mohamed Azmin berkata, Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor akan meneruskan projek mega Datum Jelatek meski­pun mendapat bantahan penduduk di kawasan tersebut.

Mengulas lanjut, Salleh berkata, seorang pemimpin tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sebegitu kerana pasti akan me­nimbulkan kemarahan rakyat khususnya orang Melayu.

Sehubungan itu katanya, beliau bersama-sama penduduk Taman Keramat akan mengadakan program menentang Mohamed Azmin secara bergerak (road show) di sekitar Selangor bermula minggu depan.

“Dalam program tersebut kita akan dedahkan siapa Mohamed Azmin sebenarnya. Ia akan dimulakan di Taman Keramat dahulu dan akan diteruskan ke kawasan-kawasan lain di Sela­ngor,” ujarnya.

Suara Politik
Belantan

Tiada ulasan: