Khamis, Mac 31, 2011

Nasihat buat Teresa Kok - Kalau rasa tak boleh buat kerja, letak jawatan saja!

Exco Selangor tidak jawab mengenai pelaburan terbesar!

Memang memalukan apabila Pengerusi Jawatankuasa Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Selangor, Teresa Kok tidak menjawab soalan tambahan daripada pembangkang berkenaan pelaburan terbesar yang dibawa masuk melalui kerajaan PKR Selangor sejak memerintah pada 2008.

Dan lebih memalukan lagi kerana ini adalah kali kedua selepas persidangan yang terdahulu, beliau tidak dapat menjawap soalan yang sama. Alasan Kok sebelum ini adalah beliau tidak sempat membuat statistik pelaburan masuk (FDI), walhal pelaburan sebenar yang masuk ketika itu adalah dari hasil kerja keras kerajaan BN!

Kok tidak menjawab soalan yang diutarakan oleh Datuk Subahan Kamal (BN-Taman Templer) dengan mengatakan beliau telah menjawab soalan mengenai pelaburan yang dibawa masuk ke Selangor semalam dan mendakwa Subahan tidak berada dalam dewan semalam.

Bagaimanapun, Subahan berkata, beliau berada dalam dewan semalam semasa sesi soal jawab di persidangan Dewan Undangan Negeri.

Bagi menutup rasa malu tersebut, Kok kemudian berkata yang beliau masih belum buat pengiraan dan analisis mengenai pelaburan ke Selangor yang dibawa masuk hasil titik peluh sendiri kerajaan negeri sejak memerintah pada tahun 2008 sehingga tahun lepas.

Kalau nak tipu pun biarlah berpada-padalah Kok! Selama tiga tahun memerintah, apa sebenar yang anda buat. Takkan lah nak keluarkan satu statistik analisis perlu mengambil masa selama lebih 3 tahun! Tahu buat kerja ke, atau tidak? Kalau rasa-rasa tak kompetan nak buat kerja, eloklah letakkan jawatan anda. Buat menghabiskan duit rakyat sahaja untuk membayar elaun anda, tetapi hasil kerja hamPAS!!!

Kok..Rakyat Selangor hendak tahu juga apa itu " hasil titik peluh sendiri kerajaan negeri sejak memerintah pada tahun 2008 sehingga tahun lepas "...boleh tolong jawap ke? Tolong meh..!

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: