Isnin, Mac 28, 2011

DAP Jenice Lee kantoi - Gagal tunai janji pilihanraya!

Penduduk Pandan Perdana di sini mendesak agar Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teratai, Jenice Lee mengotakan janjinya untuk membina sekolah di sebuah kawasan lapang di Pandan Perdana.

Pengerusi Persatuan Penduduk Pandan Perdana, Lim Ah Chai berkata, setelah merobohkan bangunan yang terdapat di situ, hanya setengah kawasan itu sahaja dibersihkan dengan tujuan mengambil barangan bernilai seperti besi untuk dijual. Katanya, sisa binaan lain seperti batu dibiarkan begitu sahaja, menjadikan keadaan di kawasan lapang itu seolah-olah seperti kawasan pelupusan sampah.

"Kini penduduk terdengar pula ura-ura yang mengatakan bahawa kawasan lapang tersebut akan dijadikan sebuah stadium mini, bukannya sekolah seperti yang dijanjikan dahulu.

"Kalau betul ura-ura itu, kami membantah sekeras-kerasnya kerana penduduk di sini sememangnya inginkan sebuah sekolah," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Tambahnya, Jenice perlu mengotakan janjinya dan menghargai penduduk yang telah mengundi dan memberi kepercayaan kepadanya menjadi wakil rakyat. Beliau berkata, janji ADUN itu untuk membina sekolah adalah antara sebab penduduk di situ memilih beliau pada pilihan raya umum lalu.

Sementara itu, seorang penduduk, Terence Ee pula berkata, janji Jenice untuk membuat sekolah ini sudah lama dibuat iaitu sebelum pilihan raya umum lalu. Namun, katanya, selepas menang pilihan raya, janji itu seolah-olah dilupakan menyebabkan penduduk tertunggu-tunggu.

Sebelum pilihanraya berbagai “janji yang ditabur” . Biasalah parti yang belum pernah mendapat mandat memerintah negara pasti menyenaraikan pelbagai komitmen, impian dan ‘janji muluk’ kerana belum menyedari bebanan yang akan ditanggung bagi merealisasikannya.

Jika dilihat secara kasar apakah sumbangan Pakatan Rakyat kepada rakyat secara keseluhannya selama 3 tahun mereka memerintah! Result yang amat menyedihkan? Mereka lebih suka mencari kesalahan orang lain dari membuat perancangan mereka sendiri. Sebenarnya mereka lebih banyak menghabiskan masa dengan berpolitik daripada melaksanakan pembangunan fizikal dan modal insan bagi manfaat seluruh rakyat.

Selalunya ketika tiada manusia mampu menjanjikan segalanya kerana tujuan utama untuk memiliki sesuatu. Tapi apabila memperolehinya janji akan hanya tinggal di celah gigi. Begitulah juga janji pembangkang dalam manifestonya, begitu indah, begitu asyik dan begitu lunak alunannya, namun janji hanya tinggal janji sahaja!

Suara Politik
Taminsari..

Tiada ulasan: