Sabtu, Mac 30, 2013

Bukti Terbaru Tian Chua & Sivarasa Berada Di Manila Sebelum Pencerobohan Berlaku di Lahad Datu #OpsDaulat!



Akhirnya, Tian Chua dan Sivarasa telah dikantoikan sendiri oleh rakan-rakannya dalam PKR. Penglibatan kedua-dua orang daripada SUARAM dengan apa yang berlaku di Lahad Datu sudah semakin jelas.

Video di bawah ini dirakamkan pada 10.02.2013 (2 hari sebelum pencerobohan di Lahad Datu) semasa Program Sambutan CNY PKR 2013.



Video yang membuktikan Tian Chua, Siva Rasa, Darell Leiking dan beberapa orang pemimpin pembangkang yang tidak diketahui, telah berada di Philipina selang beberapa hari sebelum insiden pencerobohan di Lahad Datu berlaku.

Sementara itu Ng Lum Yong, Presiden Jaringan Cina Malaysia(JJM)yang juga bekas pengasas PKR memberitahu yang beliau ada menerima email dari rakan beliau yang berada di Manila. Antara isi kandungan email tersebut memberitahu bahawa kejadian di Lahad Datu itu dibiayai oleh sebuah NGO dari Malaysia dan telah menyalurkan USD 2 juta untuk tujuan pencerobohan itu.

NGO yang diberitahu itu adalah SUARAM yang dahulunya beliau dan rakannya Azwanddin Hamzah pernah membongkarkan isu SUARAM yang menggunakan dana asing untuk merosakan segala-galanya di Malaysia.

Kemudian lihat pula kenyataan Tian Chua yang diambil daripada akaun Twitter milik beliau;



Dalam ucapan ringkas Darell Leiking, beliau ada mengatakan;

"Baru tadi.... baru semalam (09.02.2013), saya balik daripada Manila untuk satu misi bagi parti dengan rakan kita di sana, YB Tian Chua dan YB Siva Rasa. DSP Wilfred Bumburing pun sepatutnya bersama kami tapi beliau banyak urusan di sini Sabah tapi saya tahu beliau selalu Touch dengan kami berkenaan apa misi kita di manila baru-baru ini......"

Suatu yang mengejutkan, tarikh Tian Chua bertolak ke Philipina (31 Jan 2013) sehingga Darell Leiking memaklumkan kepada hadiri dengan ayat "semalam" (09 Feb 2013), menggambarkan seakan-akan pemimpin-pemimpin pembangkang berada di Philipina untuk suatu tempoh yang agak lama.

Mungkin Tian Chua boleh memberitahu kepada rakyat apakah tujuan sebenar mereka ke Filipina! Tidak hairanlah mengapa Tian Chua adalah antara orang yang pertama mengeluarkan kenyataan ketika pertempuran berlaku diantara anggota keselamatan dan pihak pengganas di Lahat Datu! Kalau tiada angin, masakan pokok bergoyang...fikir-fikirkanlah!!!

Suara Politik
Belantan

1 ulasan:

Unknown berkata...

Ramai dah tahu siapa Tian Chua dan Sivarasa penipu ni. Tapi ada gak yg bangang terus ditipu sipenipu berdua ni.