Isnin, Januari 31, 2011

Rakyat tidak lupa : Anwar pernah cabar pemimpin Pas!














Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim pernah berkata dalam satu majlis ceramah Umno di Terengganu dalam tahun 1986 bahawa :

" Pemimpin-pemimpin PAS jangan lagi bermimpi pada siang hari untuk memerintah negara ini jika mereka tidak mempunyai kemampuan. Kalau anda tidak mempunyai rancangan untuk pembangunan rakyat, tiada mempunyai kemampuan, pengalaman dan tiada ketokohan, usahlah berangan-angan kosong.

Apakah rancangan pembangunan yang pernah dikemukakan oleh PAS untuk kebaikan rakyat ketika parti itu menjadi anggota komponen Barisan Nasional dulu? Sejak dulu hingga sekarang, PAS hanya mampu membuat janji untuk menegakkan itu dan ini dalam ceramahnya, tetapi apabila habis ceramah mereka akan balik tidur dan kemudian berceramah dan membuat janji lagi pada malam-malam berikutnya. Itu saja."

Jelas ucapan ini menunjukkan bahawa Anwar Ibrahim seorang yang berdolak-dalik dan tiada pendirian. Masa itu dia kutuk PAS habis-habisan. Sekarang ini, melalui Parti Keadilan Rakyat yang dipimpin sendiri oleh isterinya, Datin Seri Wan Azizah Ismail, beliau memuji muja PAS tiada tolok bandingnya. Lebih dari itu, bersekongkol pula dengan parti ekstremis Cina, DAP.

Dulu kutuk PAS sebagai parti yang hanya tahu buat ceramah, tabur janji dan tidur. Sekarang apa dah jadi. Parti perjuangannya pula ikut jejak langkah PAS. Begitulah halnya orang yang asyik bermain dengan lumpur, akhirnya tempelak ke muka sendiri. Soalnya apakah orang macam ini yang hendak dimertabatkan sebagai pemimpin. Mulut manis lidah berkait. Jawapnya tidak sekali-kali.

Di pihak PAS pula, menjadi tandatanya apakah parti itu yang mengaku "Islamic" sanggup bersekongkol dengan orang yang bukan sahaja cakapnya serampang dua mata tetapi juga orang yang telah melemparkan lumpur ke mukanya bertalu-talu. Apakah parti ini benar-benar berdiri atas prinsip perjuangan yang suci seperti yang dilaung-laungkan atau hanya berpijak di atas fahaman politik yang sempit dan berubah-ubah sehingga sanggup "bersubahat" dengan parti-parti oprtunis di dalam apa yang dipanggil sebagai Pakatan Rakyat. Jika demikianlah halnya, maka ia juga termasuk ke dalam golongan itu.

Sanggupkah Pas bekerjasama dengan PKR untuk menubuhkan Negara Islam bilamana Penasihat PKR, Anwar Ibrahim secara terang-terang menolak penubuhan sebuah Negara Islam di Malaysia. Begitu juga dengan DAP sejak penubuhannya lagi telah menolak Negara Islam.

Apa gunanya Pas bekerjasama dengan Pakatan Rakyat kalau semata-mata untuk mendapatkan kuasa. Dimana letaknya darjat Islam itu sendiri apabila untuk mendapatkan kuasa adalah lebih penting dari mempertahankan penubuhan Negara Islam Pas. Mengadaikan prinsip untuk berkuasa. Anda fikir dan renunglah sedalam-dalamnya.

Suara Politik
Taminsari..

Tiada ulasan: