Isnin, Ogos 06, 2012

Agenda jahat PAS - Kawasan FELDA akan dihapuskan jika pakatan pembangkang berkuasa?



Pelik tapi benar apabila Presiden PAS mengarahkan ahli-ahli PAS ke himpunan Oren Selamatkan Felda tidak berapa lama dahulu. Apakah tujuan sebenar Haji Hadi berbuat demikian! Adakah ini sandiwara PAS semata-mata untuk mengabui mata rakyat yang mereka adalah 'pembela' kepada para peneroka Felda?

Akan tetapi pada masa yang sama mungkin sesetengah ahli-ahli PAS dan juga segelintir dari para peneroka tidak mengetahui 'rancangan jahat' PAS bersama Pakatan Haram yang mahu menghapuskan kawasan Felda jika mereka berkuasa kelak!

SINCHEW Daily keluaran 20 Disember 2010 memuatkan laporan konvensyen pakatan pembangkang di muka hadapan.

Akhbar itu menyatakan mengenai hasrat pakatan pembangkang untuk mengarahkan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) membeli kembali saham lebuh raya supaya menjadi hak milik kerajaan dan rakyat dapat menggunakan lebuh raya secara percuma.

‘‘Ketiga-tiga pemimpin tertinggi pakatan pembangkang berkata, jika mereka mentadbir negara ini dalam tempoh 100 hari, Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dihapuskan dan dan tol diberi percuma,’’ kata akhbar berkenaan.


Dalam konvensyen berkenaan, pemimpin pakatan pembangkang meminta rakyat memberi peluang kepada mereka untuk menubuhkan kerajaan di peringkat pusat supaya proses refomasi negara ini terus maju.

‘‘Pakatan pembangkang turut mengumumkan 10 pelan polisi subsidi untuk kepentingan rakyat termasuk mengubah struktur pemerintahan kerajaan supaya pulih dan mendapat kepercayaan semua,’’ tambah akhbar itu.

Antara pelan yang diumum ialah:

* Kaji semula gaji kakitangan kerajaan, peranan dan sumbangan mereka.

* Gaji guru dinaikkan RM500.

* Rakyat Malaysia berumur 60 tahun ke atas akan dapat pampasan RM1,000 setahun.

* Syarikat air yang diswastakan melalui kontrak khas akan diambil-alih oleh
kerajaan semula.

* Internet percuma untuk penduduk pedalaman.

* Hapuskan kawasan Felda.

* Tingkatkan royalti minyak sebanyak 20 peratus untuk Sabah, Sarawak, Kelantan dan Terengganu.

* Siasatan Diraja untuk isu kerakyatan pendatang tanpa izin di Sabah.

Menurut pakatan pembangkang, pelan yang dikemukakan adalah telus, lengkap dan berdasarkan demokrasi. Polisi Adil Untuk Rakyat Malaysia Dan Layanan Sama Rata. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, rakyat Malaysia yang sebenar adalah mereka yang mahukan polisi yang adil dan sama rata serta semua dilayan sama rata.

‘‘Kata Guan Eng, pakatan pembangkang berusaha keras untuk keadilan, kebenaran dan kebebasan. Barisan Nasional (BN) menggunakan pihak media dan lupa kepada orang ramai,’’ lapor akhbar itu.


Itulah hakikatnya apabila ANAK melalui Mazlan Aliman dipergunakan oleh PAS semata-mata untuk mendapatkan undi dari peneroka dalam PRU ke-13 nanti dan apabila ditakdirkan mereka menang nanti siapa boleh memberi jaminan yang Felda akan berada di dalam situasinya sepertimana sekarang?

Adakah para peneroka bakal merempat ketika itu setelah ditipu oleh PAS dan Pakatan Haram! Sekadar mengingatkan supaya para peneroka Felda agar lebih berhati-hati supaya tidak menyesal dikemudian hari. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Tiada ulasan: