Selasa, November 08, 2011

Apakah agenda sebenar DAP!

Persoalan yang menjadi perbualan hangat sekarang? Apakah tujuan dan muslihat sebenar DAP! Adakah DAP mahu bermain dengan api perkauman!

Hasrat DAP mahu mengurangkan bilangan penjawat awam sekiranya dipilih sebagai pemerintah negara mengukuhkan dakwaan bahawa parti berkenaan tidak selesa melihat penguasaan orang Melayu dalam sesuatu bidang.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, semua pihak sedar majoriti penjawat awam merupakan orang Melayu dan DAP tidak selesa dengan perkara tersebut.

“Mereka (DAP) memang ada agenda tersembunyi menerusi hasrat tersebut dan bukanlah semata-mata mahu mengurangkan perbelanjaan kerajaan seperti didakwa.

“Mereka ini memang tidak boleh tengok orang Melayu lebih sedikit dalam sesuatu. Kita (Melayu) memang ramai dalam sektor awam, jadi mereka cuba untuk mengurangkan penguasaan kita dalam sektor tersebut,” katanya.

Menurut Zulkifli, DAP seharusnya melaksanakan terlebih dahulu hasrat mereka itu di negari-negeri ditadbir pembangkang dan lihat kesannya.

“Saya cabar mereka laksanakan dahulu hasrat mereka itu di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan. Kita tengok apa reaksinya,” jelasnya.

Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Penerangan DAP, Tony Pua yang disiarkan dalam sebuah akhbar berbahasa Cina baru-baru ini bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan penjawat awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisien seperti yang dilakukan kerajaan China bagi mengurangkan bajet kerajaan

Adakah ini satu lagi provokasi DAP yang tersirat dengan agenda tertentu! Manakala
Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd. Noor pula berkata, itulah belang sebenar DAP yang bersikap rasis dan menanam kebencian terhadap orang Melayu dan asas negara.

Katanya, konsep Malaysian-Malaysia yang dimulakan oleh PAP dan diteruskan oleh DAP adalah atas semangat yang sama iaitu tidak mengiktiraf Melayu dan Islam sebagai teras negara ini.

‘‘Cuma semangat rasis dan kebencian itu hanya muncul sekarang setelah DAP yakin mereka boleh peralat dan tunggang pemimpin Melayu yang terdesak seperti Anwar Ibrahim yang sanggup gadai maruah bangsa dengan didokong sekelompok pro Anwar yang rakus kuasa di dalam Pas.

‘‘Ini membuatkan DAP semakin berani terjemah semangat rasisnya dengan kenyataan terbaru berhubung kakitangan awam itu,’’ katanya.

Sementara itu GAPS dalam kenyataan medianya berkata, GAPS memandang serius hasrat DAP yang akan membuang kakitangan awam yang selama ini menjadi tulang belakang pentadbiran negara.

Adakah DAP berhasrat mahu bermain api dengan membuang kakitangan kerajaan! Kakitangan awam negara ini merupakan antara kakitangan eksekutif yang terbaik di rantau ini. Pentadbiran awam Malaysia yang berakar umbi dari pentadbiran United Kingdom mewarisi sebuah corak pentadbiran yang cekap, berintigriti lagi profesional.

Pembentukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan SuruhanJaya Perkhidmatan Negeri sejak merdeka dulu adalah contoh terbaik betapa serius nya pengasas negara yang mahukan perkhidmatan awam yang profesional, berintigriti dan bebas dari pengaruh politik.

Pengalaman diperintah Pakatan Pembangkang di negeri Selangor dalam tempoh 4 tahun ini pula memperlihatkan dengan jelas campur tangan politik dalam perlantikan kakitangan awam.

Kemelut perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri adalah bukti bagaimana rakusnya Menteri Besar sehingga sanggup mencadangkan pindaan undang-undang tubuh kerajaaan negeri semata-mata mahu SUK yang dilantik itu adalah pilihan nya. Kuasa DYMM Sultan Selangor mahu diketepikan oleh MB semata-mata mahukan SUK yang cenderung kepada parti politik pembangkang.

GAPS ingin menempelak hasrat pakatan pembangkang yang rakus, zalim dan tidak berperi kemanusian terhadap perkhidmatan awam sekarang dan pada masa akan datang. Negara tidak memerlukan politikus yang hanya berupaya membaiki labu atau menjadi monyet yang mendapat cincin.

GAPS akan mendokong penuh dan mempertahankan pentadbiran awam yang profesional, berintigriti, cekap dan bebas dari pengaruh politik. Politik ugutan oleh DAP kepada kakitangan awam ini memang menjelaskan lagi realiti pakatan pembangkang jika mendapat kuasa untuk memerintah.

Itu sebabnya untuk sekian kalinya kakitangan awam dan rakyat akan menolak dalam PRU 13 kumpulan politikus chavanis yang semakin mabuk mahu mendapatkan kuasa, yang jika terpilih akan menzalimi rakyat dalam setiap dasar yang mereka bentuk.

Bagi penulis, DAP belum pun memerintah negara lagi, mereka hanya memerintah Pulau Pinang sahaja tetapi timbul pula idea bodoh seperti itu yang hanya membebankan rakyat. Apa yang mereka fikirkan?

Adakah mereka tidak sedar tindakan itu hanya memberi lebih banyak kesan negatif daripada positif kepada rakyat. Kadar pengangguran negara akan meningkat dan apabila ia berlaku masalah lain membabitkan aktiviti sosial serta ekonomi juga akan terlibat.

Kalau beginilah cara pemikiran pemimpin DAP, mereka telah gagal sejak dari awal lagi. Pemimpin seumpama ini tidak seharusnya dibenarkan memerintah kerana hanya akan menghancurkan negara sahaja!

Gesaan kepada semua kakitangan awam khususnya yang berketurunan Melayu, nilailah sendiri hasrat yang disuarakan DAP itu. Janganlah kita tersilap memilih pemimpin untuk mentadbir negara kerana kelak kita sebagai rakyat yang akan mengalami kerugian

Apa yang dikatakan oleh YB Zulkifli dan Senator Ezam itu ada kebenarannya! Mereka memang cemburu apabila melihat ramai orang Melayu yang sudah menjadi golongan pertengahan yang berpendapatan sederhana.

Orang Melayu kini sudah mampu memiliki rumah besar, jawatan besar dan lain-lain hasil dari kerja keras kerajaan BN yang memerintah sekarang dan sebelum ini. Tetapi agak mengecewakan bila ada diantara Melayu-melayu ini yang lupa daratan sehingga sanggup bersekongkol dengan cina-cina biaDAP ini untuk menjatuhkan Melayu itu sendiri! Fikir-fikirkanlah sebelum nasi menjadi bubur! Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

1 ulasan:

imran ahmad berkata...

dah terang lagi bersuluh DAP memang anti melayu!